DWS - Fortissimo 21-17 (11-10)

Geplaatst 18-09-2016

Geplaatst door André Arendse

DWS – Fortissimo  21-17 (11-10)

DWS die, net als Fortissimo, nog niet had verloren, was zaterdag de tegenstander van Fortissimo.

Nadat de A1 en het tweede hun wedstrijd hadden gewonnen in Kootwijkerbroek was het nu aan het eerste om het te laten zien.

Bij DWS speelt een dame die iedere wedstrijd veel doelpunten maakt, dus het was belangrijk om de schade, die deze dame tot nu toe iedere wedstrijd aanricht, te beperken.

Binnen een minuut werd de toon gezet door diezelfde dame door twee keer te schieten en ook meteen twee keer te scoren.

Gelukkig kon Fortissimo binnen de daaropvolgende minuut de stand gelijk trekken maar kon niet voorkomen dat het scorebord na 20 minuten spelen een stand van 10-5 liet zien.

Fortissimo kreeg iets meer grip op de aanvallen van de tegenstander en aanvallend kon, in combinatie met hard werken, de stand vlak voor tijd op 10-10 gezet worden.

Met nog een minuut te spelen verspeelde Fortissimo te snel de bal waardoor DWS via dezelfde dame die ook de opening had verzorgd, het laatste woord had (11-10).

Voor Fortissimo was het belangrijk om vooral positief te blijven kijken naar elkaar en het eigen spel.

We moesten het van hard werken hebben omdat de tegenstander meer fysiek bracht dan Fortissimo en, geholpen door de lange dames, meer rebound had.

Het feit dat we terug konden komen van een 10-5 achterstand moest ons natuurlijk goede moed geven.

In de tweede helft opende Fortissimo de score en de wedstrijd bleef spannend.

Na een kwartier spelen lukte het Fortissimo om een voorsprong te pakken maar het goed spelend DWS wist door de juiste mensen voor de korf te zetten de rollen wederom om te draaien en zette Fortssimo op een 16-14 achterstand.

Na een afstandstreffer van onze aanvoerder kon hij via een vrije bal , toegekend door een prima leidende scheidsrechter, de stand weer in evenwicht brengen en konden we door de derde treffer op rij wederom een voorsprong pakken.

Tot 17-17 hielden de ploegen elkaar in evenwicht en kon het nog alle kanten op met nog 15 minuten op de klok.

In die laatste 15 minuten wist Fortissimo de korf niet meer te vinden en dat werd de ploeg fataal.

DWS was vandaag te goed om datzelfde te doen en scoorde nog 4 treffers waardoor DWS uiteindelijk aan het langste eind trok. Een 21-17 overwinning voor de ploeg uit Kootwijkerbroek was verdiend.

Fortissimo was in staat om de regelmatig scorende heer van DWS op 3 doelpunten te houden maar kon niet voorkomen dat het dameskwartet van DWS maar liefst 14 van de 21 goals voor hun rekening nam.

Volgende week moet Fortissimo het in eigen huis opnemen tegen Tiel. Een oude bekende waar veel wisselingen zijn geweest in de samenstelling maar nog altijd voldoende kwaliteit in huis heeft om het iedere ploeg lastig te maken.

Fortissimo zal dus wederom geconcentreerd vol aan de bak moeten.