Verslag Jeugdtrainers bijeenkomst 2 september

Geplaatst 08-09-2016

Geplaatst door Annelies van Schaik

Afgelopen vrijdag hebben wij weer een clinic georganiseerd voor onze jeugdtrainers. Het doel van deze clinic is de trainers leuke oefenstof aan te bieden zodat de kinderen bij Fortissimo dynamisch leren korfballen.
Tijdens deze clinic is nog eens samengevat wat we vorig jaar al gedaan hebben en wat dat ons tot nu toe heeft opgeleverd.

• We zijn anders gaan trainen (meer wedstrijdsituaties/schieten met verdediger)
• Meer schieten in een wedstrijd verhoogt je doelpunten meer dan alleen techniek
• Korte kans bij veel oefeningen (afvangen=schieten)
• Bal vangen en gelijk korfgericht zijn
• Iedereen moet vangen, ook de schutter
• Korte oefeningen, veel variëren
• Succesbeleving  3-2 /(kameleon)/ extra korf

Alle oefeningen die we vorig jaar hebben meegekregen vanuit de clinics zijn nu beschikbaar voor alle trainers via onze website. Bij veel oefeningen hebben we zelf een filmpje gemaakt zodat je ook kunt zien hoe een oefening uitgevoerd moet worden.

Tijdens de clinic hebben we ook weer een aantal oefeningen zelf gedaan zodat de trainers weer inspiratie krijgen voor hun eigen trainingen. En er wordt een WhatsApp groep opgericht zodat we leuke oefeningen met elkaar kunnen delen.

25 november is onze volgende bijeenkomst. We hebben dan “Spelenderwijs verbeteren” (PKC) uitgenodigd. (Inclusief bundel met oefenstof)

Iedereen die geïnteresseerd is mag komen.

Trainers begeleiders
Kitty van Houten