Keizer Karel - Fortissimo 15-15 (6-7)

Geplaatst 02-10-2016

Geplaatst door André Arendse

Keizer Karel – Fortissimo  15-15  (6-7)

Op het natte gras bij Keizer Karel in Nijmegen heeft Fortissimo zichzelf geen goede dienst bewezen.

Hadden we in de rust nog een voorsprong van een punt, we konden helaas niet verder komen dan een gelijkspel.

Fortissimo nam een 2-0 voorsprong maar na een kwartier spelen bleek al dat Fortissimo een lastige dag zou gaan beleven tegen het enthousiaste korfbal van Keizer Karel.

De eerste helft had Fortissimo het betere van het spel maar kon het niet uitdrukken in doelpunten.

Waar normaal spelers de korf vrij makkelijk kunnen vinden was het afgelopen zaterdag hard werken voor de doelpunten.

Een 6-7 voorsprong was nog geen garantie op een goede afloop.

Zeker in de tweede helft bewees Fortissimo zichzelf geen goede dienst. Geen goede positieve communicatie, verkeerde keuzes in de passing, verkeerde keuzes in de afronding waarbij de factor pech soms ook nog een rol speelde.

Keizer Karel had in de gaten dat Fortissimo tegen zichzelf aan het vechten was en profiteerde optimaal.

Kon Fortissimo via 7-8 nog wel aan de goede kant van de score blijven daarna was het woord aan Keizer Karel. Via 8-8 namen zij  twee punten voorsprong.

Met veel pijn en moeite kon Fortissimo de stand op 13-13 krijgen en waren intussen Anniek, Nadine en Niels in het veld gebracht voor Carolien, Joelle en Rody.

Fortissimo herstelde enigszins van de inspanning en nam weer de voorsprong in handen (14-13).

De 14-14 werd  ook van een antwoord voorzien en 30 seconden voor tijd leek Fortissimo de overwinning toch nog binnen te slepen.

Bij Keizer Karel was een wissel ingebracht om hun rebound te versterken maar jammer genoeg was deze speler zo eigenwijs om in de punt te gaan spelen. Jammer omdat hij in de laatste seconden de 15-15 op de borden toverde.

Een overwinning voor Fortissimo was misschien wel iets teveel van het goede geweest.

De volgende wedstrijd is tegen Devinco en wordt in IJsselstein gespeeld.

Fortissimo zal  dan wel uit een ander vaatje moeten tappen door de positieve instelling, die er was voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag, weer op te pakken.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen