Luno - Fortissimo 7-11 (6-7)

Geplaatst 16-10-2016

Geplaatst door André Arendse

Luno – Fortissimo  7-11  (6-7)

Zaterdag moest Fortissimo spelen tegen Luno in Linschoten.

Deze tegenstander is vorig jaar gedegradeerd uit de tweede klasse en is nu in de derde klasse in de middenmoot terug te vinden.

De nummers 1 en 3 van de competitie, DWS en Tiel, moesten tegen elkaar dus Fortissimo zou bij winst op Luno dichterbij de koppositie kunnen komen of meer afstand kunnen nemen van Tiel.

Het was leuk om veel IJsselsteins publiek langs de lijn te zien.

Luno opende de score maar Joelle had direct het antwoord klaar en kon Fortissimo via Martin en de weer teruggekeerde Frank op 3-1 komen.

Fortissimo had moeite met scoren en kon, nadat Luno de 3-2 had laten aantekenen , via Joelle nog wel op 4-2 komen maar moest twee snelle tegenstreffers incasseren.

José kon Fortissimo weer aan een voorsprong helpen maar Luno nam, met de rust in zicht, een voorsprong van 5-6.

De prima uitgespeelde kans door Jennifer werd afgerond door Carolien en letterlijk in de laatste seconde van de wedstrijd scoorde Fabian van ver de 7-6 en konden we de kleedkamer opzoeken.

Net zoals vorige week werden er niet veel doelpunten gescoord in de eerste helft. De weersomstandigheden waren zaterdag, met de wind dwars over het veld, wel iets minder dan vorige week maar dan nog was het scorend vermogen onvoldoende.

Fortissimo maakte te veel onnodige foutjes en het spel zag er soms nonchalant en niet geconcentreerd genoeg uit.

De tweede helft moest Fortissimo dus minder fouten gaan maken en de rust opbrengen om de juiste mensen in hun positie te laten komen.

Verdedigend had Fortissimo het aardig onder controle. Het dwong de tegenstander om de kansen ver van de korf te nemen en met de wind werd het een lastige opgave om tot scoren te komen.

De schoten die Luno afvuurde raakte veelal de korf niet eens waardoor het voor hun rebound makkelijk was om de ballen af te vangen. Door die lange aanvallen leek het alsof Fortissimo onder druk werd gezet maar niets was minder waar.

Bijna iedere bal die wel op de korf werd geschoten was een prooi voor Fortissimo.

Vol goede bedoelingen ging Fortissimo de tweede helft spelen en zonder twijfel zal het bij Luno niet anders geweest zijn.

De tweede helft werd een saaie bedoeling. Er werd hard gewerkt maar de doelpunten waren zeer schaars.

Helaas kon Fortissimo het IJsselsteinse publiek deze keer  niet veel doelpunten voorschotelen.

Het thuispubliek werd door het in het veld staande team van Luno helemaal teleurgesteld.

Fortissimo kon  door een strafworp van Fabian de 8-6 laten noteren en pas na 18 minuten kwam de volgende treffer op het bord uit de handen van Martin, die prima werd geholpen door de sterke rebound van de in het veld gekomen Jasper.

Zoals gezegd, het scoren in de tweede helft was matig van beide kanten. Pas na 25 minuten kon Luno, via een invaller, een treffer produceren.

Het slotakkoord was voor Fabian en de, voor deze keer toegestane “onehander”, van Bob.

Het feit dat je tegenstander in 35 minuten maar 1 treffer weet te produceren zegt iets over de manier van verdedigen maar natuurlijk ook iets over het scorend vermogen van de tegenstander.

Een magere overwinning zorgde er toch voor dat Fortissimo in het spoor blijft van DWS, wat won van Tiel.

Met Tiel is nu een gat van vier punten te zien en Luno zal moeten oppassen dat het niet in een vrije val terecht gaat komen door meteen door te duikelen naar de vierde klasse.

Volgende week kunnen de spelers en trainers genieten van een weekje zonder korfbal en om 24 oktober te gaan beginnen met de voorbereidingen op

• Cees Vink