prietpraat 9

Geplaatst 22-11-2016

Geplaatst door Margreet van Maurik

Hallootjes jongelui,

​Dat is lang geleden of eigenlijk veel te lang geleden. Tijd om even bij te praten.
​We hebben elkaar dit seizoen alweer een aantal keertjes ontmoet. Eerst op de seizoensopeningsdag, we hebben daar een aantal nieuwe lidjes verwelkomd en hen de beroemde bidon gegeven, we hebben nog wat foto's uitgedeeld aan de pupillen van de week en natuurlijk wat lekkers gegeten en gedronken. De week erna hebben we jullie meteen uitgenodigd voor de eerste echte activiteit. De Vossenjacht; heerlijk banjeren door het stadje en de vossen zoeken. Dit jaar was het iets lastiger de vossen te zoeken, want ze bleven maar niet op een vaste plek staan. Maar uiteindelijk hebben we ze toch allemaal gevonden en het juiste woord gemaakt. Geheel in stijl van dit jaar luidde het woord: JUBILEUM. Wij vonden het leuk in het stadje, maar volgens mij hadden de ouders het ook erg naar hun zin. Ik zag onderweg wel wat bekende gezichten op de terrassen zitten.
​De volgende activiteit was de bingo-disco avond. Gelukkig kon het dit jaar weer in onze vernieuwde kantine want vorig jaar hebben we het moeten missen. Dit jaar hadden we thema aan de disco gekoppeld. We gingen geheel op in het Helloween gebeuren. Wat waren jullie allemaal leuk verkleed, we zagen boze elfjes, spookjes, draculaatjes en nog veel meer engs. Eerst fanatiek de bingo gespeeld daarna een hapje gegeten en toen gauw de tafels en stoelen aan de kant voor de disco. Onder leiding van dj Niels werd er lekker gedanst en meegezongen. En ik weet al als we dit jaar een wedstrijd hadden gehouden voor de beste danser wie er gewonnen had. Want jeetje Diede wat kan jij goed dansen, je ging helemaal los!!!. En neem nou Kitty, die ging een plaatje aanvragen van de Gangmanband(?)  want die wilde ook effe lekker dansen. En Tess lag steeds met haar voeten op haar hoofd!!!!!
​De activiteiten rond de PUPIL van de WEEK zijn ook weer begonnen, de eerste 2 meiden hebben alweer" mee mogen draaien" met het 1e. De pupil van de week komt altijd uit de D, wie zal er nog meer aan de beurt komen? Als je genomineerd wordt/bent, komt Margreet bij je langs  met een brief om je te verrassen.
​Wat staat er nog meer op het programma. We gaan in december natuurlijk weer kerstknutselen en in de kerstvakantie met z'n allen naar de film in het Fulcotheater. Daar ga je heel binnenkort een flyer van krijgen zodat je je kunt opgeven.
Dus................ tot snel.

​Karin, Esther, Gisela, Simone, Kitty, Daphne, Carolien en moi.

• Cees Vink