Fortissimo - Animo 20-13 (12-8)

Geplaatst 15-01-2017

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Animo  20-13 (12-8)

Het op de tweede plaats staande Animo uit Geldermalsen was zaterdag onze tegenstander.

Wij stonden een punt achter Animo dus bij winst konden we tweede plek in beslag gaan nemen.

De eerdere ontmoeting in Geldermalsen werd verloren met een punt verschil.

Het publiek was weer in groten getale aanwezig dus drie goede redenen om er een goede wedstrijd van te maken.

De opening werd verzorgd door Inez die de plek van Nadine had ingenomen.

In tegenstelling tot de wedstrijd van vorige week, begonnen wij deze keer verdedigend zeer sterk.

Na de 2-0 had Animo twee strafworpen nodig om weer gelijk te komen maar binnen een paar minuten hadden wij de marge weer op twee doelpunten staan (4-2).

Door het strakke verdedigen goed vast te houden werd onze aanval in staat gesteld om rustig op zoek te gaan naar de treffer die het verschil groter kon maken.

En dat lukte prima.

In de eerste ontmoeting met Animo gaven wij een driepunts voorsprong weg door Animo terug te laten komen in de wedstrijd.

Nu kwam Animo weer dichterbij van 8-5 naar 9-8.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee en die waarschuwing werd door ons niet genegeerd. Op tijd konden we de het heft weer in handen nemen en gingen met 12-8 ons appeltje eten.

In de rust konden we onszelf in ieder geval een compliment geven voor de getoonde inzet en werklust.

Verdedigend zat het goed in elkaar en aanvallend waren er ook goede scores te zien.

Maar Animo is een jonge ploeg die echt niet zo makkelijk opgeeft en heeft in eerder wedstrijden al laten zien dat ze in staat is om een wedstrijd te  kantelen in eigen voordeel.

Met die wetenschap stapten wij goed geconcentreerd de tweede helft binnen.

Twee snelle doelpunten van onze kant bracht het gat op zes doelpunten (14-8).

Animo drong nog wel even aan maar kon het niet in doelpunten omzetten zelfs niet met de strafworpen die werden toegekend.

Belangrijk was nu om het verdedigend zo lang mogelijk vol te houden en dat lukte uitstekend.

De schoten die Animo op onze korf afvuurde kwamen van grote afstand en waren verre van zuiver.

Aanvallend bleven we ook bij de les en de scores vielen nu om en om zodat tot 16-10 het verschil van zes op het scorebord bleef staan.

De 17-10 was min of meer de genadeklap voor Animo.

Beide ploegen kwamen nog tot drie scores zodat de einduitslag werd vastgesteld op 20-13.

Een goede overwinning van een hard en voor elkaar werkende ploeg. De overwinning was dan ook dik verdiend.

Het was fijn om te zien dat we de lijn, die vanaf de wedstrijd tegen Triade te zien was, steeds beter kunnen doortrekken gedurende een groot deel van de wedstrijd.

Om de tweede plek vast te houden zullen we echter wel iedere wedstrijd vol aan de bak moeten blijven gaan.

Volgende week zal NIO daar dan het slachtoffer van moeten worden.

• Cees Vink