Viking - Fortissimo 17-15 (7-6)

Geplaatst 19-02-2017

Geplaatst door André Arendse

Viking – Fortissimo  17-15 (7-6)

Viking kon zaterdag tegen ons het kampioenschap binnen gaan halen.

Een gelijkspel zou al volstaan.

Wij zijn al zeker van de tweede plek en onze kans om toch kampioen te worden was nog minder dan een theoretische.

Het kampioenschap van Viking een weekje uitstellen en zelf de wedstrijd zonder schade doorkomen waren de doelstellingen deze keer.

Viking begon goed door een 2-0 voorsprong te nemen maar na de 3-2 namen wij door 3 doelpunten op rij een voorsprong (3-5).

Viking dacht waarschijnlijk, wat jullie kunnen dat kunnen wij ook en scoorde ook drie keer op rij.

Via de 6-6 kwam de 7-6 als ruststand op het bord te staan.

De wedstrijd kon alle kanten op maar dan moesten wij wel meer ons eigen niveau zien te benaderen en beter omgaan met het spel van de tegenstander.

Aanvallend moest er veel meer bewogen worden om vooral de kansen dichterbij de korf te creëren.

Aanvallend had Viking het vizier, net als bij ons, nog niet helemaal op scherp staan.

Alle goede voornemens ten spijt, de eerste tien minuten van de tweede helft, waren beslissend voor de wedstrijd.

Niet scherp beginnen, veel foute passing, individuele niveau niet halen en zelf 1 treffer produceren bleek de combinatie van factoren die er voor zorgde dat de stand op 14-7 kwam.

Het verschil van 7 doelpunten bleef gehandhaafd (17-10) en pas in de laatste tien minuten van de wedstrijd gooide wij iets van de schroom van ons af.

Viking dacht de buit al binnen te hebben want in die laatste fase van de wedstrijd wist de korfballers uit Wijk bij Duurstede ineens niet meer te scoren en konden wij toch nog vijf treffers laten noteren.

Onze productie bleef uiteindelijk steken op een mager aantal van 15 doelpunten, te weinig om het een tegenstander moeilijk te maken.

Verliezen is nooit leuk en na zes overwinningen op rij weer even wennen.

Viking is in onze poule de terechte kampioen, zij hebben het meest constant gepresteerd.

Wij hebben vooral tegen Koveni en Animo dure punten verloren.

Zoals al eerder aangegeven, onze focus ligt op de promotiewedstrijd en is de laatste wedstrijd tegen Nikantes op 11 maart niets meer dan een oefenwedstrijd.

De komende twee weken zijn er geen wedstrijden voor ons en dat komt zeer goed uit.

De kleine pijntjes die er zijn, kunnen we de nodige rust geven om op volle oorlogssterkte de confrontatie aan te gaan met de ploeg uit de andere poule die ook graag wil promoveren.

Wie dat wordt is nog niet helemaal zeker maar de kans dat het KIOS uit Nieuw Vennep gaat worden, is erg groot.