Fortissimo - Nikantes 29-12 (13-7)

Geplaatst 12-03-2017

Geplaatst door André Arendse

De laatste competitiewedstrijd was zaterdag tegen Nikantes uit Hoogvliet.

Joelle was afwezig en daarom kon A junior Joyce van Zwieten haar debuut maken in ons vlaggenschip.

Zij vulde de plek van Joelle zeer goed in en kon haar eerste optreden in het eerste zelfs luister bijzetten met twee treffers.

De prijzen zijn al verdeeld en was er in dat opzicht niets meer te halen in deze wedstrijd.

Het was van belang dat we de scherpte in zowel aanvallend als verdedigend opzicht vast konden houden om op 18 maart zo goed mogelijk voor de dag te kunnen komen in de promotiewedstrijd tegen Kios uit Nieuw Vennep.

Nikantes was duidelijk niet gekomen om er een wedstrijd van te maken. Ze waren zonder reservespelers naar IJsselstein afgereisd, een indicatie dat ze deze wedstrijd niet echt serieus namen.

Ook het vertoonde spel van de tegenstander was niet echt een lust voor het oog te noemen.

Wij moesten er dus zelf iets van maken en dat lukt vrij aardig.

De spelers bij Nikantes die voor de productie zouden moeten zorgen, werden volledig aan banden gelegd door goed individueel verdedigen van onze kant.

Aanvallend de scherpte zoeken in de afronding en omdat iedereen bij ons ging scoren was er voor de tegenstander op enig moment geen touw meer aan vast te knopen.

Fortissimo begon voorzichtig en Nikantes kon na 10 minuten nog wel in het spoor blijven maar na de 4-4 liepen wij snel uit naar 10-4.

De 13-7 ruststand gaf al aan dat het een winstpartij zou worden en konden we gaan werken aan ons zelfvertrouwen wat op dit moment  groot te noemen is.

Als collectief en voor elkaar werkend met goede en positieve communicatie werd het negatieve korfbalspel van onze gasten genadeloos afgestraft.

Zelfs bij een stand van 18-9 ging Nikantes niets veranderen aan het spel, aanvallend niet en verdedigend niet.

Het gevolg was dat wij in de tweede helft nog maar 5 doelpunten toelieten en de productie van de tegenstander lieten stoppen bij 12 doelpunten.

Wij konden net niet de 30 vol maken maar lieten wel de scores van alle kanten komen.

In de tweede helft kon een dame van Nikantes het allemaal niet bolwerken en stapte uit de wedstrijd.

Er waren geen reservespelers meegekomen dus werd het een hele vreemde gewaarwording dat we in een vak maar drie tegenstanders hadden. Iets wat in deze klasse eigenlijk nooit voorkomt, ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Voor alles is een eerste keer zeggen we maar en Nikanates heeft de twijfelachtige eer om de respectloze primeur te hebben.

Een overduidelijke 29-12 overwinning gaf de verhoudingen prima weer maar belangrijker nog, het poetste ons zelfvertrouwen op.

Zaterdag 18 maart moet dan de kroon op het werk gezet gaan worden. Tegen KIOS uit Nieuw Vennep moet de promotie naar de tweede klasse, waar we al zo lang op wachten, binnen gehaald worden.

De tegenstander zal uiteraard van een hoger niveau zijn dan  de tegenstander van afgelopen zaterdag maar als we goed bij de les blijven en het collectief functioneren goed vast blijven houden, dan kan het niet anders zijn dan dat we de promotie gaan binnen slepen.