Promotie Fortissimo 1

Geplaatst 19-03-2017

Geplaatst door Martin Rijke

Beslissingswedstrijd Fortissimo 1 – KIOS 1

18 maart was het dan zo ver, na een verdiende 2e plek in de competitie kon in een wedstrijd tegen de nummer 2 uit een andere poule alsnog promotie naar de 2e klasse worden behaald. Op neutraal terrein (Rotterdam) was de tegenstander KIOS uit Nieuw-Vennep. Fortissimo werd gesteund door zo’n 150, in het rood-wit geklede Fortissimo supporters, massaal naar Rotterdam afgereisd voor deze belangrijke wedstrijd.

Onder luide aanmoediging van trommels, toeters, spandoeken en veel gezang en geschreeuw van de supporters begon Fortissimo voortvarend aan de wedstrijd (2-0). Deze voorsprong van 2 doelpunten behield Fortissimo de gehele eerste helft (8-6) en werd zelfs nog uitgebouwd naar 3 doelpunten verschil (11-8). Fortissimo toonde haar kracht in scorend vermogen, de eerste 7 doelpunten werden gemaakt door 7 verschillende spelers en aan het einde van de eerste helft hadden alle spelers van Fortissimo gescoord!

De 2e helft begon wederom goed voor Fortissimo. Het verschil werd uitgebouwd naar 4 doelpunten verschil (14-10). KIOS paste haar verdedigende tactiek met succes aan, de doelpunten vielen bij Fortissimo minder makkelijk halverwege de 2e helft van de wedstrijd. Helaas voor Fortissimo vielen vervolgens de doelpunten bij KIOS wel. In een hectische slotfase kwam KIOS nog terug tot 1 doelpunt verschil (17-16). Fortissimo dreigde de verdiende voorsprong die ze de gehele wedstrijd had vastgehouden op het laatste moment nog kwijt te raken. Toen echter de beslissende 18-16 viel floot de scheidsrechter voor de laatste keer en was promotie naar de 2e klasse een feit!

Een enorme ontlading en een moment waar Fortissimo al een paar jaar naartoe heeft gewerkt. Fortissimo speelt met de jeugdteams al structureel in de 2e of 1e klasse en wil daar met haar seniorenteams ook naartoe werken. Deze promotie is een enorme boost voor deze ambities.

Zaterdag 1 april vervolgt Fortissimo de veldcompetitie. Ook in deze competitie staat Fortissimo 1 op dit moment stevig op de 2e plaats. Fortissimo 2 staat ook op een promotieplaats. Hoe mooi zou het zijn om dit seizoen af te sluiten met nog 1 of zelfs 2 promoties!

• Rick de Kuijer