Fortissimo - DWS 14-18 (9-10)

Geplaatst 16-04-2017

Geplaatst door André Arendse

Het zou zaterdag een spannende wedstrijd moeten worden tegen de directe concurrent voor de eerste plaats, DWS, maar helaas liep het anders.

Ook zaterdag stond er een koud windje wat wellicht invloed zou gaan krijgen op het aantal doelpunten.
Zoals bijna gebruikelijk scoorde de tegenstander als eerste maar konden we que score gelijke tred houden met onze tegenstander uit Kootwijkerbroek.
Na een half uur stond er een stand van 8-8 op het bord.
Niet veel doelpunten zoals verwacht wat mede veroorzaakt werd door het verdedigen van beide ploegen.
Na de 8-9 misten wij een strafworp gevolgd door een treffer van DWS.
Ook bij de 9-10 lieten wij de kans om met een gelijke stand de rust in de gaan lopen door weer een stip te missen.

Er was niks aan de hand want de tweede helft zouden wij met de wind in de rug gaan spelen
De dames van DWS konden aardig van het scoren worden gehouden en als we dat ook bij de mannen beter zouden gaan doen, dan moest de winst binnen gehaald kunnen worden.

Tot 12 minuten in de tweede helft konden wij het verschil op twee doelpunten houden en kon de wedstrijd echt nog alle kanten op want zo overtuigend speelde DWS ook niet.
Minder scherp verdedigend lieten wij de mannen van DWS in drie minuten maar liefst vier treffers maken wat de achterstand ineens naar vijf doelpunten tilde (11-16).

Zoals de gehele wedstrijd liet, op een uitzondering na, het scorend vermogen ons deze wedstrijd volledig in de steek. Met een uitzondering win je de wedstrijd echter niet.
Zo veel als zaterdag hebben we nog nooit geschoten en waar we meer dan regelmatig boven de 20 doelpunten komen, bleef de teller in de tweede helft hangen op vijf treffers.
Het totaal bleef steken op het magere aantal van 14 treffers, onvoldoende om het welke tegenstander dan ook moeilijk te maken.

In de slotfase konden wij tegenover de treffer van DWS nog drie keer de korf vinden maar konden we niet voorkomen dat we de koppositie weer kwijt zijn.
Het resultaat is nu dat we één punt achter staan op koploper DWS en vier punten voor op nummer drie, Tiel, wat verrassend won van Devinco.
We zijn nu twee weken vrij en gaan het zaterdag 6 mei opnemen tegen Tiel.
Van belang is dat we de laatste vier wedstrijden winnen en moeten hopen op wederom een misstap van DWS om kampioen te worden.
Winnen van Tiel betekent ook dat we zo goed als zeker zijn van de tweede plek die recht geeft op een promotiewedstrijd tegen de nummer 2 uit poule 3F.

• Bart Mulder
  • Riek Kers