Fortissimo - RDZ 25-11 (15-3)

Geplaatst 02-04-2017

Geplaatst door André Arendse

Na de behaalde promotie naar de tweede klasse in de zaal en een iets ingekorte vakantie stond zaterdag de eerste competitiewedstrijd van de tweede helft veldcompetitie op het programma.

RDZ uit Zeist was de tegenstander. RDZ had vorige week de eerste wedstrijd al gespeeld tegen Keizer Karel en had  deze winnend afgesloten (18-16).
De statistieken vooraf lieten zien dat wij drie punten achter staan op koploper DWS, die in de zaal kampioen was geworden en vier punten voorsprong op nummer drie, Tiel’72.
Alles is dus nog mogelijk en de boodschap was een simpele, zelf de wedstrijden winnen en maar hopen dat de concurrentie steken laat vallen.
Hetzelfde hoopt de concurrentie natuurlijk ook.

RDZ staat bekend om de stevige duels dus wij moesten in ieder geval veel bewegen om die duels te ontlopen.
Dat lukte in de eerste helft voor het grootste deel.
De opening was weliswaar voor de gasten maar vier doelpunten op rij herstelden de schade (4-1).
Wij stonden toe dat RDZ er nog twee kon maken waar wij door denderden naar de 15.
Een 15-3 ruststand met goed spel waren al indicaties dat wij deze wedstrijd zouden winnen.
Hoe moeilijk dat vaak is in dit soort wedstrijden, we moesten wel de scherpte behouden en de tweede helft onszelf en het publiek vermaken.

Dat lukte niet helemaal en is ook wel begrijpelijk. De ploegen scoorden in het begin netjes om en om maar pas laat in de tweede helft konden wij weer iets van de matheid van ons afgooien.
De wedstrijd was al lang gespeeld en het doel, winnen was bereikt.
Gelukkig konden we in de laatste 10 minuten nog zeven keer de korf vinden zodat een toch respectabel aantal doelpunten van 25 op het scorebord stond. RDZ bleef hangen op 11 doelpunten.

We hebben gedaan wat we moesten doen en winnen met 25 treffers in de buitenlucht is toch gewoon prima te noemen.
Na afloop bleek dat koploper DWS had verloren van Luno en Tiel van Keizer Karel.
We zijn de koploper nu dus op één punt genaderd en hebben de thuiswedstrijd tegen DWS nog te spelen op 15 april as.
De andere ploegen zijn echter niet te onderschatten en we zullen iedere wedstrijd vol aan de bak moeten om de winst binnen te blijven slepen.
We doen in ieder geval weer mee voor de bovenste twee plekken waarbij de eerste plek nu een meer reëlere optie dan in de zaalcompetitie.

Aanstaand weekend spelen wij met het eerste tegen Huizen niet op zaterdag maar op maandag
10 april om 20.30 uur. Huizen is ook een ploeg om niet te onderschatten. Zij hebben in de zaal de uitwedstrijd tegen KIOS (onze tegenstander in de promotiewedstrijd) weten te winnen, dus we zijn gewaarschuwd.