Fortissimo - Keizer Karel 20-11 (12-3)

Geplaatst 14-05-2017

Geplaatst door André Arendse

Fortissimo – Keizer Karel 20-11 (12-3)

Voor zowel Fortissimo als de tegenstander van zaterdag, Keizer Karel, stond er nog van alles op het spel.

Fortissimo doet volop mee voor de bovenste twee plekken en Keizer Karel is aan het proberen om het vege lijf in de derde klasse te redden.

De eerste ontmoeting in Nijmegen liep uit op een teleurstellend gelijkspel.

In de zaalcompetitie had Keizer Karel een wedstrijd voor promotie naar de tweede klasse verloren van Woudenberg dus blijkbaar had Keizer Karel de sleutel naar succes gevonden.

We waren dus gewaarschuwd.

Via een 2-2 liepen wij vrij simpel weg naar een 7-3 voorsprong.

Gevarieerd aanvalsspel en goed geconcentreerd verdedigen waren de belangrijkste elementen in de eerste helft.

Zonder al te veel moeite liepen we uit naar 12-3 wat ook de ruststand was.

In de afgelopen twee wedstrijden kenden wij steeds een minder fase waarin de tegenstander de gelegenheid werd geboden om het gat zo goed als te dichten.

Dat moesten we nu natuurlijk zien te voorkomen.

De eerste tien minuten scoorde de ploegen om en om en kon Keizer Karel het verschil terugbrengen tot 8 doelpunten (14-6).

Het was duidelijk dat Keizer Karel er in de tweede helft geen wedstrijd van wilde maken en ging met zeer vertragend korfbal de wedstrijd naar het einde slepen.

Dat Keizer Karel zich als een vis in het water voelt bij slechte weersomstandigheden waar wij misschien het predicaat “mooiweerkorfballers” opgeplakt kunnen krijgen, was te merken toen het weer omsloeg.

Een natte periode bleek in het voordeel van de bezoekers uit Nijmegen. Tijdens de regen werd het verschil teruggebracht tot 4 doelpunten.

Greep krijgend op het laffe spel van de gasten in combinatie met een regenloze periode, stelde ons staat op weer orde op zaken te stellen.

In het laatste kwart van de wedstrijd kon Keizer Karel nog maar 1 treffer laten noteren terwijl wij het scoren weer konden oppakken en er  6 treffers tegenover stelden.

Het verschil van 9 doelpunten wat we in de rust hadden stond ook aan het einde van de wedstrijd op het scorebord. De degradatiezorgen zijn voor Keizer Karel nog niet verdwenen.

Koploper DWS verspeelde een punt in Huizen zodat we weer op één punt zijn genaderd.

DWS speelt volgende week tegen Keizer Karel in Nijmegen waarbij onze verwachting is dat de ploeg uit Kootwijkerbroek geen kind heeft aan Keizer Karel.

De laatste wedstrijd van DWS is tegen Tiel en daar is de kans veel groter dat ze punten gaat verspelen.

Wij krijgen echter ook nog twee lastige tegenstanders, volgende week Devinco die ook nog een theoretische kans heeft op de tweede plek en het uitgespeelde Luno. Eén punt uit deze twee wedstrijden verzekerd ons in ieder geval van weer een promotiewedstrijd.

Het belooft dus een spannend slot van de competitie  te worden.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen