Tiel - Fortissimo 12-12 (3-4)

Geplaatst 07-05-2017

Geplaatst door André Arendse

Zaterdag moesten we spelen tegen Tiel’72. Tiel heeft ook nog kans om de tweede plek te bemachtigen maar dan moesten ze wel van ons winnen om het gat van vier punten eerst  kleiner te maken.
De laatste twee wedstrijden had Tiel gewonnen van Luno en Devinco dus we waren gewaarschuwd, het zou geen makkelijke opgaaf gaan worden.

Het weer was heerlijk alleen stond er wederom een vervelende wind over het veld waar beide ploegen last van gingen hebben.
Dat bleek ook wel uit de tussen- en ruststand.
Na 25 minuten spelen stond het 1-1 en konden wij met een ruststand, die je soms bij het voetbal ziet,  de kleedkamers op gaan zoeken (3-4).
Over de eerste helft valt niet zo veel te schrijven, behalve dat het scoren  van beide ploegen sterk te wensen over liet en dat onze eerste aanval het verdedigend prima dicht kon houden, ondanks dat ze bijna de gehele eerste helft moesten verdedigen.

De tweede helft hadden wij iets meer voordeel van de wind en was natuurlijk de hoop dat we dit voordeel ook konden omzetten in meer doelpunten.
Nadat Tiel op 4-4 was gekomen leek het er inderdaad op dat wij de korf makkelijker konden vinden.
In een tijdsbestek van 10 minuten liepen wij uit naar 4-8.

Vorige week tegen DWS moesten in een paar minuten 4 doelpunten incasseren en ook afgelopen zaterdag kregen we in drie minuten drie doelpunten om de oren waardoor het ineens weer een wedstrijd was geworden (7-8).

Van Tiel weet je dat ze nooit op zullen geven en de snelle opleving van Tiel werd doorgezet.
Via de 9-9 konden wij via een strafworp nog wel weer een voorsprong pakken maar twee treffers van Tiel draaiden de rollen weer volledig om (11-10).

Door de schouders er nog eens flink onder te zetten werd de druk op de Tielse verdediging opgevoerd.
Het leverde de gelijkmaker op maar ook die elfde treffer werd door Tiel voorzien van een antwoord.
Met nog iets meer dan een minuut op de klok, bleef onze eerste verdedigingsvak aanvallend de vinger op de zere plek te leggen bij Tiel en kon Tiel niets anders doen dan aan de noodrem trekken.
De door José verdiende strafworp werd verzilverd door Fabian.

In de laatste minuut besloten wij te gaan voor een gelijkspel want gezien het verloop van deze wedstrijd zou je ook zo maar zonder punten weer naar IJsselstein kunnen afreizen.
Een lastige wedstrijd met, zeker in de tweede helft, twee gezichten. Een sterke fase van ons, een even zo sterke fase van Tiel en dan de scores om en om waarbij de uitslag absoluut niet was te voorspellen.

Resultaat is nu dat Tiel niet dichterbij is kunnen komen en, samen met Devinco, op vier punten achter ons staat.
Door de winst van DWS op RDZ met een niet overtuigende 15-11 staan wij nu twee punten achter de koploper DWS.
De komende drie wedstrijden zullen we vol aan de bak moeten gaan om onze positie te verdedigen.
Aanstaande zaterdag komt Keizer Karel op visite. Keizer Karel is, samen met RDZ en Huizen nog aan het knokken om niet te degraderen dus ook voor deze ploeg is winst super belangrijk.

• Bart Mulder
  • Riek Kers