A PHP Error was encountered

Geplaatst 11-10-2015

Geplaatst door

Beste ouders,

Op 20 november start weer de spelregelcursus voor spelende B-jeugdleden. In twee avonden maken ze op een leuke en afwisselende manier kennis met de spelregels, zoals zij die in de toekomst als scheidsrechter zullen gaan toepassen. Na deze cursusavonden volgt er nog een toets en uiteraard moeten ze ook het geleerde in praktijk brengen. Eerst gaan ze wedstrijden bekijken en analyseren en dan in het voorjaar van 2016 nemen ze zelf de fluit in de hand en mond. Ze beginnen dan vaak met de wedstrijden van de F en E en afhankelijk van hun kwaliteit en ambitie gaan ze ook wedstrijden fluiten van oudere teams.
Ondanks dat Fortissimo vrijwilligers heeft om te fluiten en de jeugd ook haar bijdrage levert bij het scheidsrechter zijn, is het altijd weer een enorme puzzel om het schema rond te krijgen. De jeugdleden hebben immers ook nog hun eigen wedstrijden op zaterdag! Daarom zijn we op zoek naar een aantal ouders, dat ook wil worden toegevoegd aan het scheidsrechterskorps. Met name het fluiten van de wedstrijden van de E en de F zijn ideaal voor ouders. Het accent ligt daar niet zozeer op (streng) fluiten, maar meer op het begeleiden van de wedstrijden, het leren korfballen van de kinderen en het stimuleren van spelplezier en sportiviteit. Daarvoor is ervaring in de omgang met kinderen, vaak van groter belang dan het gedetailleerd kennen van de spelregels. En wie hebben er nu meer ervaring in het omgaan met kinderen dan ouders...........
Maar, natuurlijk moet er wel de basiskennis zijn van het korfballen en daarom willen we ook dat deze ouders mee gaan doen aan de spelregelavonden. Na het volgen van de spelregelavonden, kan er dan besloten worden of het geleerde ook in praktijk zal worden gebracht tijdens de wedstrijden.
Dus: welke ouders melden zich aan voor de spelregelavonden op 20 november en 11 december om meer te leren over het korfballen en uiteindelijk mogelijk in het voorjaar als scheidsrechter door het leven te gaan? We hopen op veel aanmeldingen, zodat we als vereniging de bezetting van de scheidsrechters op peil houden. Graag uiterlijk 8 november jullie reactie!