Prietpraat 5

Geplaatst 18-01-2016

Geplaatst door Margreet van Maurik

Oud nieuws en NIEUW nieuws van de JAC

Het NIEUWE nieuws gaat over het bowlen en over het korfbalcafé. Het korfbalcafé is een nieuwe activiteit voor de C, de B en de A, dus kom met z'n allen en stel ons niet teleur. We gaan lekker chillen in onze nieuwe kantine die we deze avond dus even korfbalcafé noemen. Maar van alleen chillen wordt je zo sloom en daarom gooien we er de eerste avond een laddercompetite in. Kom met z'n tweeen en verover de titel van de beste schutters van de avond. Gewoon lekker schieten op de korf en wie de meeste doelpunten scoort wint. Daarna nog even lekker afzakken in het "cafe" met een sappie en een chippie.Dus zoek een maatje en geef je op. De trainers en coaches zijn ook van harte welkom en nodigen wij ook uit mee te doen. Maatje????? Tot laterrrrrrrrr.
De flyer voor het bowlen is aan iedereen uitgedeeld (of komt deze week)of het staat in jullie groeps-app. Kom met je hele team en misschien krijgen we het hele bowlingcentrum vol. Zou leuk zijn; alle 16 banen vol met Fortissimo-leden. Spreek het af en geef je snel op. Het voor alle jeugd, van de kangoeroes tot en met de A en natuurlijk ook voor jullie trainers en coaches.

Het oude nieuws gaat over alle verlopen en nog lopende activiteiten. Bijvoorbeeld; de PUPIL van de week. In de zaalcompetitie mogen er bij de thuiswedstrijden van het 1e twee jeugdleden meedraaien met de voorbereidingen van de wedstrijd en bij aanvang een doorloopbal nemen. Je wordt voorgesteld aan het publiek en mag met de aanvoerder mee om handen te schudden met de scheidsrechter en de tegenpartij. Daarna mag je de hele wedstrijd op de reservebank plaatsnemen, naast de hoofdtrainer. Altijd weer spannend of je aan de beurt komt of niet. Hoe gaat het nou eigenlijk in z'n werk?
De pupillen die voor deze speciale avtiviteit in aanmerking komen, komen altijd uit de D-jeugd. We kijken zeer kritisch wie aan de beurt is. Het criteria hiervoor is: je bent 2ejaars D en je bent het langst lid.
Zo rollen er 14 kandidaten uit. Er zijn 7 thuiswedstrijden van het 1e. Dus je zult begrijpen dat niet iedereen aan de beurt kan komen, maar kijken bij het 1e en misschien bij jouw teamgenoot is ook te gek. Je proeft de sfeer en van kijken naar korfbalwedstrijden leer je heel veel. Enne........ er worden tenslotte door ons nog heel veel andere leuke activiteiten georganiseerd.

Hebben jullie ook nog genoten van de bingo in aangepaste vorm, van het kerstknutselen en van de kerstfilm in het Fulco.  WIJ WEL!!!!!!!!!!!!

Tot bowls,

Gisela, Esther, Kitty, Karin, Simone en moi (Margreet)
Jeugd Activiteiten Commissie

• Cees Vink