Oproep: komen jullie alle (aankomende) kampioensteams aanmoedigen de komende weken?

Geplaatst 02-03-2016

Geplaatst door Mark ter Horst

Senioren 2: zij kunnen zaterdag 12 maart hun reeds behaalde promotie naar de 2e klasse extra glans geven door in hun thuiswedstrijd om 15.10 tegen directe concurrent Fiducia minimaal gelijk te spelen en dus als kampioen te eindigen.

Senioren 4: staat gezamenlijk met Koveni bovenaan met nog 2 competitierondes te gaan. Ook zij kunnen dan op 12 maar tegen deze directe concurrent het kampioenschap binnenslepen. De wedstrijd begint om 19.00 uur en is dus een leuke opwarmer voor het openingsfeest van de kantine.

A2: zij kunnen aanstaande zaterdag 5 maart hun kampioenschap binnenhalen door thuis tegen Zetten te winnen om 17.25 uur.

C1: Onze talenten van de C1 hebben nog twee wedstrijden voor de boeg maar wel alles nog in eigen hand. Ook hier zal de laatste wedstrijd tegen Atalante (thuis op 12 maart om 13.05) mogelijk beslissend worden om het kampioenschap in de 1e klasse bij de C-jeugd. Indien dit resultaat behaald wordt zal onze C1 mogen aantreden op het Nederlands Kampioenschap C-jeugd in Goes op 19 maart.

C2: In theorie zou onze C2 ook nog kampioen kunnen worden met 3 punten achterstand op koploper SGV en aanstaande zaterdag de thuiswedstrijd tegen SGV op het programma om 13.00 uur maar dit is dus niet meer in eigen hand. Uiteraard kunnen ze wel alle support gebruiken om ze zaterdag aan de overwinning te helpen en dan afwachten of SGV misschien een misstap maakt.

E2: deze zijn in principe al (ongeslagen) kampioen maar kunnen dit extra glans geven door aanstaande zaterdag in hun uitwedstrijd tegen Viko de punten op te halen. Dan kan 12 maart het feest compleet worden gemaakt met de thuisoverwinning tegen Maaskanters om 9.00 uur. Het is dan wel een heel goed zaalseizoen geweest voor deze ploeg met nog geen enkel punt gemorst!

F3: Dit is met recht het beloften team voor de toekomst van Fortissimo. Deze zaalcompetitie nemen ze voor het eerst deel aan de competitie en wat is dit een leuke ploeg om te zien. Trainers Maureen en Marije hebben het goed voor elkaar en naast de tot nu toe behaalde resultaten zie ook gewoon dat het plezier er van afspat. Ze staan met nog twee wedstrijden te gaan op een 2e plaats met 1 puntje achterstand op koploper TZ. En wat wil nu het toeval, de laatste wedstrijd op 12 maart is ook de thuiswedstrijd tegen TZ om 10.00 uur! Bij een overwinning (uit hebben ze gelijk gespeeld tegen ze) belonen ze een heel mooi eerste seizoen korfbal gelijk met een kampioenschap.

Naast deze wedstrijden zijn er uiteraard nog veel meer leuke (jeugd) wedstrijden om te zien op 5 en 12 maart dus je hoeft je niet te vervelen als je al vroeg in de sporthal bent. Ook is er 12 maart het openingsfeest in de kantine en we hopen dat deze avond dus extra feestelijk zal verlopen door de behaalde resultaten.

We hopen dus op zoveel mogelijk supporters om alle ploegen aan te moedigen, neem alle spandoeken, trommels en toeters maar mee!
Namens de TC

• Karan Singh