Fortissimo 2 wint van HKC 3

Geplaatst 10-02-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

In de bomvolle Sporthal Hoograven, waarbij een hoop supporters uit IJsselstein mee waren gekomen, begonnen we dan ook de wedstrijd vol goede moed.

Door Anniek van V.

Onze aanval, die bestond uit Daan, Joris, Britt en Anniek, opende dan ook snel de score met een korte kans van Daan. Het vak dat begon met verdedigen bestond uit Vienna, Joyce, Fabian en de inmiddels bekende invaller Jelmer uit de A1. Door met volle druk te verdedigen, hielden zij de eerste minuten HKC van scoren af. Via een stip kon Fortissimo dan ook direct uitlopen naar een 2-0 voorsprong maar helaas werd deze kans gemist.  Beide ploegen hadden zo de 1e helft moeite met scoren waardoor de stand dichtbij elkaar bleef. Door een aantal gemiste kansen, waaronder twee stippen, weet Fortissimo niet weg te lopen bij HKC. Wel gaat Fortissimo rusten met een 5-7 voorsprong door een benutte vrije bal van Jelmer.

Coach Ruben was tot nu toe gematigd tevreden en moedigde zijn team in de rust aan om het vuurtje harder op te stoken. Op deze manier zouden wij onze voorsprong verder kunnen uitbreiden en hopelijk het verzet van HKC minderen.

In de tweede helft opende Fortissimo opnieuw de score waardoor er naar een 5-8 werd uitgelopen. Merel, die in de tweede helft er in kwam voor meer aanvallend gevaar, zorgde dan ook met haar schot dat Fortissimo op 7-11 kwam. HKC gaf zich echter nog niet gewonnen en bleef lange tijd dichtbij ons. Desondanks wist Fortissimo de score steeds iets verder uit te breiden doordat er steeds beter werd gezocht naar de juiste kansen en niet minder belangrijk er werd afgerond. Zo wist Fortissimo langzaamaan uit te lopen naar een verschil van 5 doelpunten. Invallers Fabian Pasman en Mariska mochten tegen het einde van de wedstrijd hun invalbeurt maken en samen met hen wist Fortissimo de wedstrijd vakkundig over de streep te trekken. De uiteindelijke stand was 12-17 waardoor Fortissimo op een gedeelde derde plek komt te staan.

Volgende week zaterdag spelen we tegen Tiel, de nummer 1 van de poule. Wanneer deze wedstrijd gewonnen wordt, gaat het einde van het zaalseizoen nog erg spannend worden bovenin de poule. Verder willen we alle supporters van afgelopen zaterdag weer bedanken. Super leuk dat jullie met zulke grote getalen ons zijn komen aanmoedigen. Hopelijk tot volgende week.

• Cees Steenvoort