Dag Tinus, punten, kampioenschap en Luno, ofwel uit de oude doos ;-)

Geplaatst 26-03-2019

Geplaatst door Marc Verhoeven

Zaterdagmiddag 16 maart stond voor Fortissimo een spannende wedstrijd op het programma. Nadat de A1 weer een stapje dichterbij het kampioenschap is gekomen en Fortissimo 2 een zware pot speelde tegen de reserves van Luno was Fortissimo 1 aan de beurt. Fortissimo had wat goed te maken na de verloren wedstrijd van vorige week tegen de Vinken en de dramatische wedstrijd in Linschoten tegen Luno.

De wedstrijdvoorbereiding pakte Fortissimo anders aan dan normaal. Al voor de rust van S2 vertrok Fortissimo 1 de kleedkamer in. Tijdens de bespreking trok Marc een parallel tussen de Utrechtse Dom en Fortissimo 1. Waarbij een sterk fundament en de juiste samenwerking uiteindelijk tot goede keuzes zal leiden.

De opdracht was duidelijk, trek een plan met het vak en voer het uit. Beide vakken kwamen met strakke gezichten de kleedkamer uit, klaar om in te schieten en klaar voor de wedstrijd.

Nadat voorzitter Johan Boer van Fortissimo lovende woorden sprak en Tinus Kers bedankte voor jarenlange zaalcommissariaat, werden beide ploegen door de omroepster van de dag Ellen Klein voorgesteld. D2 pupillen Emma en Emy waren vandaag pupil van de week en mochten van heel dichtbij meemaken hoe het is om in Fortissimo 1 te spelen.

Om 16:15 uur floor de scheidsrechter in en begon voor Fortissimo de ena laatste thuiswedstrijd van het zaalseizoen. Waar focus en fundament centraal stonden in de voorbereiding was dat in de eerste minuten niet echt zichtbaar. Fortissimo maakte een aantal plaats/vang fouten op rij waardoor Luno al snel op een 0-4 voorsprong kwam te staan. Marc was lichtelijk geïrriteerd langs de lijn en riep spelers om en om naar de kant om de focus op de juiste plek te krijgen.

Na de valse start pakte Fortissimo het goed op en bracht de 0-5 achterstand terug me zes doelpunten op rij naar een voorsprong van 6-5. Het publiek ging los op de banken en de Fortissimohal knalde uit zijn voegen van enthousiasme.

In blinde paniek was het de coach van Luno die een time-out wilde hebben en probeerde hiermee de doelpunten machine van Fortissimo te stoppen. Echter bleef Fortissimo in het goede ritme zette een ruststand van 9-7 op het scorebord.

In de rust was het tijd om even af te koelen en tot rust te komen, analyses te bespreken en plannen bij te stellen.

Van het gretige Luno was tweede helft niet veel meer te zien, waardoor Fortissimo met leuk spel vlot kon uitlopen tot 20-10. De extreem hoge scoringspercentages van de spelers bij Fortissimo laat zien dat de ploeg in de juiste flow zit voor de laatste competitiewedtrijden in de zaal. Met een einduitslag van 26-14 was het afwachten wat andere ploegen in de bijzondere poule zouden doen.

Kampioenskandidaat Tiel verloog dik van HKC uit Utrecht & Vriendenschaar verloor van ACKC. Daardoor ligt in de poule weer alles open en zal er tot de laatste ronde gevochen worden voor de eerste plaats en de 2e promotieplek.

Volgende week gaat Fortissimo op bezoek bij Vriendenschaar in Bodegraven op slechts 25 minuten van IJsselstein.

Vanaf deze plek wil ik Tinus Kers namens de selectie nog even extra bedanken voor zijn jarenlange vrijwilligerswerk als zaalcommissaris bij Fortissimo. Tinus stopt nu, maar zal zoals hij zelf aangaf, nog wekelijks op de tribune plaatsnemen om bij zijn 4 kleinkinderen (Nicole, Silvy, Jesse en Emy) te komen kijken.

Namens ons allemaal: Tinus bedankt!

Daphne van Dijk