Fortissimo 2 wint uiteindelijk overtuigend van Fiducia

Geplaatst 23-09-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Overeenkomstige met de vorige wedstrijd was dat deze opnieuw onder leiding was van scheidsrechter M. Terwiel welke om 14.00 het startsignaal mocht geven. Fortissimo dat aanvallend startte met Silvy, Viënna, Joris en Tycho en wisten na enkele aanvallen de score te openen met een doorloopbal van Silvy.

Helaas was het voornamelijk Fiducia dat aanvallend gevaarlijk was in het eerst kwartier en Fortissimo had moeite de opening in de korf te vinden. Ook de kans om via een strafworp de stand weer gelijk te trekken werd door de thuisploeg niet benut en wisten de gasten de voorspong uit te bouwen na 2 doelpunten tegen Andre (2-4).

Fortissimo wist dat het uit een ander vaatje moest tappen dan vorige week om niet opnieuw de punten weg te geven. In de opvolgende aanvallen, onder leiding van interim captain Andre die captain Fabian verving vanwege een invalbeurt in het eerste, waren Britt, Merel en Michael wel tweemaal succesvol (4-4).

“TIME-OUT!” werd er geroepen door coach Ruben, het was het kantelpunt van de eerst helft. De flow van de IJsselsteiners moest doorgezet worden en er moest laten zien waarom wij de betere ploeg waren. De uitwerking was ook zo, Fortissimo wist 5 maal op rij van afstand te scoren en met een comfortabele stand de rust in te gaan (9-4).

Waar het aan het einde van de eerste helft voornamelijk Fortissimo was dat doeltreffend was, kon dit aan de start van de tweede helft niet worden doorgetrokken. De gasten gaven gas en wisten 5 maal tot scoren te komen waar Fortissimo dit maar 1 maal deed (10-9). Met de neus op de feiten was het ineens weer een spannende wedstrijd en moest Fortissimo wat ondernemen. Het was Michael die de ploeg weer op een voorsprong van 2 punten wist te krijgen na een afstandsschot (11-9).

Het was tijd voor coach Ruben om in te grijpen en aan beide zijdes te wisselen. Jelmer verving Michael en Joris maakte plaats voor Fabian Pasman. Deze laatste was direct succesvol vanaf afstand en zorgde voor de start van nieuwe doelpuntenreeks waar Fortissimo ook de eerste helft mee eindigde. Het waren Tycho, Andre, Britt, Silvy, Vienna en Jelmer die allemaal succesvol waren en de score ruim deden uitbreiden (19-9).

Alleen in de slotfase wisten de gasten nog eenmaal te scoren, maar was het Fabian Pasman die met zijn 2e goal voor de eindstand tekende (20-10).

Na een matige start en de onnodige spanning in de tweede helft wint Fortissimo uiteindelijk verdiend en overtuigend van Fiducia en vindt daarmee weer aansluiting bij de top 3 van de poule. Volgende week ontvangen we koploper Atlantis in IJsselstein en maken we ons op voor een spannende wedstrijd. Tot volgende week!

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse