Fortissimo 2 verspeelt dure punten in slotfase van de competitie

Geplaatst 30-10-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

In tegenstelling tot de andere wedstrijden moest Fortissimo 2 aantreden tegen GKV 2 na afloop van de wedstrijd van de hoofdmachten. De wedstrijd begon geheel is het voordeel van de thuisploeg welke ruim voor kwam (3-0). Gedurende de gehele wedstrijd wist Fortissimo op meerdere malen op gelijke hoogte te komen. Aangezien de koppositie van de poule op het spel stond was het voor beide ploegen spannend tot aan het einde. Uiteindelijk wist GKV in de slotfase de voorsprong vast te houden en de punten in huis te houden (19-17). Dit verstevigde de positie van de Hagenezen aan de top en is het voor Fortissimo niet meer in eigen handen om het kampioenschap te pakken.

In het slotweekend van het veldseizoen stond Haarlem op het programma. In de eerste wedstrijd speelde de weersomstandigheden een grote rol in de wedstrijd en zo was dat opnieuw in de return. Dit keer was het niet de regen, maar werd windkracht 6 de hoofdrolspeler van de wedstrijd. De wedstrijd begon traag en bleef traag. Doelpunten vielen maar schaars en ondanks dat Fortissimo de voorsprong pakte in de wedstrijd wist Haarlem langszij te komen. De thuisploeg was duidelijk gewend om met de wind te spelen en wist vanaf afstand te scoren waar dit Fortissimo niet lukte. De eerste helft eindigde daarom in een treurige ruststand (5-3). Ook in de tweede helft was het spelbeeld niet anders. Fortissimo wist niet komen tot succesvolle afronding en Haarlem kon daarom uitlopen in de tweede helft en wedstrijd naar zich toetrekken (10-7).

Voor Haarlem was dit goed zaken doen en een stap omhoog te doen uit de degradatiezone. Voor Fortissimo was het een pijnlijk verlies na een goed seizoen. Na het net niet promoveren van vorige seizoen heeft Fortissimo hetzelfde doel nog steeds voor ogen, maar moet het wel de opvolgende wedstrijden in de competitie weten te winnen.

Genoeg spektakel om naar uit te kijken voor volgend jaar, maar eerst gaan we verder met het zaalseizoen waar iedereen na alle wind en regen al een tijdje naar uit keek. We willen alle fans bedanken voor het afreizen naar de uithoeken en we hopen jullie allemaal weer te zien bij de komende wedstrijden!

• Rick de Kuijer