Marianne en Fulco van Schaik 50 jaar lid

Geplaatst 17-10-2019

Geplaatst door Guus Langemeijer

Marianne en Fulco van Schaik 50 jaar lid.

Deze maand hebben we maar liefst twee 50-jarige jubilarissen, Marianne en Fulco van Schaik.

Donderdag 10 oktober gingen wij eerst bij Marianne op bezoek.                                                                                              Marianne begon al op 7-jarige leeftijd te ballen bij Fortissimo. Op haar 18e speelde ze in het eerste pupillen team van Fortissimo samengesteld door Rien de Kuijer. Het waren de beginjaren van Fortissimo. Bij het samenstellen van het eerste jeugdteam ging het er toen iets anders aan toen dan nu, je werd min of meer “vrijwillig” aangewezen. Marianne heeft 20 jaar lang met veel plezier gespeeld, voordat ze moest stoppen vanwege een knieblessure. Het 2e was het hoogste team waarin zij gespeeld heeft, niet geheel onverdienstelijk.  Daarna stak zij al haar energie in de vele vrijwilligerstaken die zij de afgelopen jaren verricht heeft en dat zijn er wat !
10 jaar secretariaat, 12,5 jaar ledenadministratie, 15 jaar JAC, redactie fortkrant, organisatie Koningsdag, lid van de kantinecommissie waar ze de kasinkomsten verantwoorde en natuurlijk last but not least het kamp. Begonnen als kampmoeder en nu nog steeds actief als de penningmeester van het kamp. En nu weer voor het 2e jaar lid van de klaverjascommissie. Ze weet van geen ophouden!  Marianne, heel veel dank voor alles wat je allemaal gedaan hebt, en wij wensen jou nog heel veel mooie jaren toe bij Fortissimo.

Woensdag 16 oktober gingen we op de koffie bij Fulco.                                                                                                                          In 1969 begonnen bij Fortissimo en net zoals Marianne maakte hij deel uit van het eerste pupillen team. Begonnen op de plaat op IJsseloever, daarna naar de “Apekooi “ aan de Benschopperweg en vervolgens weer terug naar IJsseloever. Fulco heeft ruim 30 jaar gespeeld met als hoogtepunt de periode waarin hij met het 1e twee jaar lang in de 1e klasse gespeeld heeft !  Ook is hij trainer geweest van de A1 waarin Mark van der Vusse, Dennis Stilting en Vincent Stekelenburg deel van uit maakten. Velen kennen Fulco van het fluiten wat hij nog steeds met veel passie doet. Ook Fulco heeft zijn sporen verdient in het vrijwilligerswerk. 6 jaar lid van de TC, 4 jaar in het bestuur, 25 jaar mee geweest met het kamp, in beide jubilea commissies van het 25 en 40 jarig bestaan actief geweest. Aardig te vermelden is dat hij bij het 25 jarig jubileum de boterkoeken actie is gestart, welke later zijn vervangen door stroopwafels, een nog steeds jaarlijks terugkerend evenement. Verder is Fulco nog actief bij de Vrienden van Fortissimo en organiseert hij nog met enige regelmaat een dart avond in de kantine. Ga zo door Fulco, en we hopen nog lang van jouw fluitsignaal te mogen genieten.

Namens het bestuur
Johan Boer en Guus Langemeijer