Vitesse 1 - Fortissimo 1

Geplaatst 11-10-2019

Geplaatst door Marc Verhoeven

Afgelopen weekend speelde het vlaggenschip tegen Vitesse. De club uit Barendrecht zit bij de top 3 van de 2G poule maar met goede moed reisde wij af naar Barendrecht. Onze opstelling was iets gewijzigd aan de dameskant. Helaas had Anouk een flinke griep te pakken waardoor zij niet kon spelen en had Joëlle een blessure aan haar vinger waardoor ook zij niet kon starten aan de wedstrijd. Op de plek van Anouk stond Quinty en op de plek van Joëlle stond Silvy.

13 seconden na het eerste fluitsignaal had Vitesse de eerste bal erin liggen. Hier moest Fortissimo wat mee en vrij snel kwam het antwoord van Daphne met een scherpe vrije bal. Niet alleen Daphne begon scherp, ook Rody was lekker aan het schieten en zo pakte wij onze eerste voorsprong namelijk 1-2 en vervolgens zelfs de 1-3 via een schot van Silvy. De beginfase van de wedstrijd liep gelijk op waarbij Fortissimo een aantal keer de voorsprong pakte. Net voor de rust kreeg Vitesse nog een stip mee, maar gelukkig miste zij deze waardoor we met een 9-8 achterstand gingen rusten. Als wij dit spel vast konden houden konden wij zeker nog punten pakken.

Helaas kwamen wij minder scherp de kleedkamer uit dan onze tegenstander. Hoewel zij er rustig op los scoorden, bleef de doelpuntenmachine bij ons steken. Het stond al snel 13-8 voor de Barendrechters maar Fortissimo was er nog niet klaar mee. Fortssimo kwam terug naar de 14-12 en Vitesse kreeg het wat benauwd. Helaas was dit de laatste klap van Fortissimo want vervolgens liep Vitesse uit naar 18-12 en was dit ook de eindstand. We hebben het onze goede tegenstander erg moeilijk gemaakt maar helaas levert dit geen punten op.

Volgende week treden wij om 15:30 aan tegen ZKC op ons thuisveld, hopelijk pakken wij daar onze eerste punten.

Aansluitend gaan we met z'n allen eten waar we jullie voor uitnodigen en aansluitend de bingo!

Tot zaterdag!

Joëlle