Nadine Arendse 25 jaar lid

Geplaatst 05-11-2019

Geplaatst door Jennifer Regts

Zaterdagavond 2 november, Nadine doet niets vermoedend de deur open. Ze verwacht haar korfbal-vriendinnen te zien maar ziet ineens de rest van het bestuur voor haar deur staan.

De geplande spelletjesavond met de korfbal-vriendinnen gaat niet door, de meiden zaten in het complot, zodat wij als de overige leden van het bestuur Nadine konden verrassen met haar 25 jarige jubileum.

Totaal verrast maar met veel lekker eten en drinken in huis begint Nadine enthousiast te vertellen over al haar korfbal herinneringen. Ze is een dochter van echte korfbalouders en was daarom ook al vanaf kleins af aan op het korfbalveld te vinden. Op 5 jarige leeftijd begon ze zelf ook met dit leuke spelletje en is nooit meer gestopt. Ze benoemt wat hoogtepunten van zowel haar actieve - als trainers korfbal carrière.

Van haar actieve korfbal carrière schieten haar gelijk 2 hoogtepunten binnen: haar laatste jaar in de A-junioren is daar een van, Nadine blijft als enige achter in de A-junioren terwijl de rest van haar team al overgaat naar de Senioren. Ze komt bij veel jongere jongens en meiden in het team en heeft hier geen zin in, maar wat blijkt, het wordt een super leuk en leerzaam jaar met als bekroning het kampioenschap in de 2e klasse.
Daarnaast verteld ze enthousiast over de beslissingswedstrijd met het 1e tegen Kios in de zaal. Een superspannende wedstrijd waar de vele Fortissimo supporters zorgde voor een super sfeer en die we uiteindelijk nipt wonnen, promotie naar de 2e klasse was eindelijk behaald. Dit is gevierd in onze eigen kantine tot in de late uurtjes en de volgende ochtend stapte Nadine, Inez, José, Milan en Jennifer trots op het vliegtuig naar Frankrijk om aan te sluiten bij de rest van de groep om te wintersporten.

Naast zelf korfballen is Nadine heel veel jaar actief geweest als trainer/coach. Een van de leukste herinneringen die ze hieraan heeft is de groep die ze zo’n 8 jaar heeft begeleid en nog steeds een bijzondere band mee heeft. Met kleine Fabian, Bob, Nicole en Joelle e.a. begon ze het avontuur in de F-jes, speelde ze hoofdklasse in de D-jeugd en sloot ze dit avontuur af in de B jeugd. Nadine kijkt met plezier terug op deze tijd, het is bijzonder om van zo dichtbij, zo’n lange tijd de ontwikkeling van kleuter, naar kind en naar puber te zien en dan nu ze volwassen zijn zelfs met ze samen in de selectie te hebben gespeeld.

Nadine, wij als medebestuursleden zijn blij met zo’n betrokken lid en hopen dat we je over 25 je weer kunnen verrassen!

Namens het bestuur

• Anne Leseman