Bestuurlijk Natuurlijk Maart 2020

Geplaatst 11-03-2020

Geplaatst door Guus Langemeijer

Schoolkorfbal

Vrijdag 3 april wordt het jaarlijkse schoolkorfbal weer gehouden. Was het vorig jaar al een succes met het aantal deelnemende teams, dit jaar hebben maar liefst 61 teams zich ingeschreven. Een fantastisch resultaat met helaas wel een keerzijde, we hebben die middag heel veel vrijwilligers nodig. Bij het vaststellen van deze datum was al bekend dat een groep Fortissimo leden dit weekend op stap zijn, maar dit was de enige nog haalbare datum om dit te organiseren. Wij vragen dan ook nadrukkelijk aan iedereen, leden en ouders van leden, om deze middag jullie steentje bij te dragen. Voor alle vragen, aanmeldingen en suggesties, stuur een mail naar schoolkorfbalcommissie@kvfortissimo.nl. Het zijn maar een paar uurtjes die wij aan jullie vragen om deze middag aanwezig te zijn, op het veld of in de kantine. Alleen op deze manier kunnen we Fortissimo weer meer bekendheid geven en promoten binnen de IJsselsteinse scholen. Geef de commissie een extra duwtje in de rug, dat zou geweldig zijn en meld je vandaag nog aan als vrijwilliger.

Bestuurskamer opgeruimd

Tijdens de zaalperiode is de bestuurskamer weer opgeruimd. Alles wat er niet thuis hoorde, en dat was het nodige, is elders opgeslagen of weggedaan. Oude trainingspakken die er nog lagen hebben we naar de roemeense kinderhulp gebracht, die hiervoor nog een prima bestemming zullen vinden. Iedereen wordt vriendelijk doch dringend verzocht geen spullen meer in de bestuurskamer neer te leggen. Voor vragen kan je mailtje sturen naar het bestuur, bestuur@kvfortissimo.nl

Herhaalde oproep van de Scheidsrechterscommissie

Scheidsrechterscommissie is naarstig op zoek naar nieuwe leden.

Aan het einde van dit korfbalseizoen zullen er binnen de scheidsrechterscommissie verschillende mensen de commissie verlaten. Wij zijn dan ook druk op zoek naar mensen die de scheidsrechterscommissie willen komen versterken, om zo ook in het seizoen 2020/2021 alles weer vlekkeloos te laten verlopen.
Hierbij een opsomming van de personen die de scheidsrechterscommissie helaas zullen verlaten, met hun specifieke taken.
Arno Sterkenburg:  Algemeen
Lukas Bergman:  Contact onderhouden met de jeugd teams
Patrick van Klaveren: Plannen scheidsrechters
Alwin Dam: Voorzitter
Tycho Konings: PR

Aanwezigheid op de zaterdagen:
Zoals de meesten wel weten proberen wij op iedere zaterdag aanwezig te zijn op het veld of in de zaal om scheidsrechters waar nodig te begeleiden bij hun wedstrijd. Op deze manier kunnen wij de scheidsrechters helpen om het fluiten makkelijker te maken. Ook checken wij of alle scheidsrechters die aangewezen zijn om die dag te fluiten ook daadwerkelijk aanwezig zijn. Bij afwezigheid van de aangewezen scheidsrechter zal er ter plekke geïmproviseerd moeten worden.
Cursus:
Hiervoor zijn wij opzoek naar iemand die inzicht heeft van zowel de spelregels, als iemand die weet hoe het is om een wedstrijd te fluiten. Deze persoon moet haar kennis over kunnen dragen aan de leden die deze cursus volgen.
De cursus bevat 2 cursus avonden, analyseren van wedstrijden met de cursisten en het begeleiden van de cursisten bij het fluiten van de eerste wedstrijden.
Planning:
Wij zijn op zoek naar iemand die het inzicht heeft om goede en overzichtelijke planningen te maken, en die op laatste momenten nog oplossingen kan proberen te vinden voor een probleem, zodat er geen wedstrijd in gevaar komt, omdat er geen scheidsrechter op staat. (ca 1 a 2 uur per week uitgezonderd start competitie)
Contact onderhouden met de jeugdteams:
Hierbij zijn wij vooral opzoek naar iemand die veel contact heeft met de jeugd-teams (A en B) om belangrijke zaken te vermelden, en om eventuele problemen aan te horen van deze teams.
Voorzitter:
Iemand die vooral sturend op kan treden, vergaderingen voorbereid en het klankbord is voor de commissie leden.