Van het bestuur

Geplaatst 24-03-2020

Geplaatst door Johan Boer

Beste leden van Fortissimo

Het zijn gekke tijden voor iedereen. Ik hoop dat jullie gezond zijn en dat jullie goed om kunnen gaan met deze bijzondere situatie.

Voor de kinderen is het natuurlijk extreem gek. Niet naar school kunnen (of mogen) en natuurlijk ook niet naar korfbal kunnen gaan. Als je die tijd dan zou mogen gebruiken om naar een pretpark of een speeltuin te gaan dan zou het nog leuk zijn, maar dat zit er allemaal ook niet in.

Ook voor volwassenen is dit heel vreemd. Ineens fulltime thuiswerken of, als je wel buiten de deur moet werken, heel erg alert zijn op de afstand die je tot anderen houdt. Heel erg raar. Ik ben van de generatie die de oliecrisis in 1973 bewust heeft meegemaakt. Dat komt qua surrealistisch gevoel het dichtst bij wat we nu meemaken voor mij, maar eigenlijk staat het niet in verhouding.

Op korfbal-gebied gaat er op korte termijn ook niet veel gebeuren. Het KNKV roept verenigingen op om tot 1 juni de deuren gesloten te houden. Vooralsnog volgen wij dat advies op. Mocht dat van vanuit de overheid worden bijgesteld dan heroverwegen we die maatregel. Dat betekent ook dat niet alleen het zaalseizoen beëindigd is, maar dat ook de tweede helft van het veldseizoen niet wordt gespeeld .

Wat dit allemaal voor promotie / degradatie gaat betekenen weten we nog niet. Wat we wel weten is dat wij ieder jeugdteam dat nu bovenaan staat in de competitie als kampioen beschouwen.

Dat wordt dus een groot kampioensfeest voor die teams als we weer mogen feesten.

Ruim twee weken geleden hadden we nog een zeer gezellige vrijwilligersavond. Wisten wij veel dat dat voorlopig de laatste Fortissimo-activiteit zou zijn. Het kamp gaat dit jaar niet door. Het schoolkorfbaltoernooi gaat niet door. Alle geplande activiteiten tot 1 juni dus.

Ik hoop dat we na 1 juni, of eigenlijk liever nog veel eerder, weer opgelucht adem kunnen halen en samen weer gezellig op de club tijd kunnen doorbrengen.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte de komende weken. Doe voorzichtig en let goed op elkaar en help elkaar waar mogelijk.
Fortissimo blijft tenslotte één grote gezellige familie. Ook als we elkaar niet elk weekend zien.

Namens het bestuur,
Johan