S2: Coronaquiz

Geplaatst 21-09-2020

Geplaatst door Marc Verhoeven

Maandagavond 20:00. Normaal zouden we met zijn allen op het veld staan, maar nu zat iedereen achter zijn of haar eigen laptop thuis. Het was tijd voor de ‘Quarantaine quiz’ die Britt en Quinty hadden voorbereid. Bram had de term ‘pubquiz’ iets te letterlijk genomen en had zijn laptop op drie kratten bier gezet, maar zo was hij in ieder geval wel goed op beeld te zien!

Lars had zichzelf helemaal in tropische sferen omgetoverd en zat met een Hawaii bloesje en hoedje helemaal klaar voor de quiz. Fabian daarentegen had wat moeite met het op tijd zijn, ‘het was de schuld van het internet’ maar goed hè, we zijn de moeilijkste niet. Ook Joep was van de partij (die overigens wel goed op tijd aanwezig was.) De quiz begon met een aantal foto’s, waarbij wij moesten raden welke speler het was. Gelukkig kende wij elkaar erg goed en kwamen wij deze ronde allemaal goed door. Na elke ronde moesten we onze opgeschreven antwoorden doorsturen naar Britt, die ze vervolgens zou gaan nakijken. Zoals Inez opmerkte moesten we er maar op vertrouwen dat Britt eerlijk alles eerlijk zou nakijken, maargoed wat zouden we voor team zijn als we elkaar niet zouden vertrouwen? *Spoiler* Viënna heeft niet gewonnen, dus qua eerlijkheid zal het wel goed zitten gok ik zo.

Toen ronde twee: Fortissimo(speler) kennis. Zo zijn we er achter gekomen dat niet Fabian, wat veel van ons dacht, maar Britt de oudste speler was van S2. Misschien toch het baardje eraf Fabian? Dan Ronde 3: Korfbalclubs raden en hierbij ook de plaats waar de korfbal club ligt. Adri bleek hier minder goed in te zijn dan ze had verwacht naar eigen zeggen. Adri, misschien dat je al onze rijdiensten wilt overnemen? We gunnen je het namelijk ontzettend dat je kunt gaan oefenen met in welke plaats welke club ligt.  Hierna kwam de ronde waarop de juffen Fleur en Viënna punten konden gaan scoren: namelijk raadsels, rebussen, Nederlandse taal en rekensommen. Hier een raadsel voor u/jij die dit leest om over na te denken: ‘Ik besta alleen als er licht is, maar verdwijn als er licht op me schijnt.’ Het antwoord is aan het einde van dit bericht te vinden, dus ik houd jullie nog even in spanning.

Maargoed ondertussen waren we bij de ronde sportkennis aangekomen. Joyce vond het nodig om in discussie te gaan met de quizmaster. Het was net alsof we haar in discussie met de scheids zagen, heerlijk weer even terug in het korfbalgevoel. De grote vraag was: heeft een waterpoloteam nou 5 of 6 veldspelers? We zijn hier niet uitgekomen, dus een antwoord zijn we jullie nog verschuldigd. Je merkte dat iedereen fanatiek werd, want bij de volgende ronde ‘algemene kennis’ ging Dirk gelijk in protest toen hij de eerste vraag zag. Je zag een foto en de vraag was hoe zo’n broek heet. Toen bij een andere vraag ook nog werd gevraagd van welk merk schoenen de schoenen op de foto waren, riep ook Joris dat hij dit niet onder algemene kennis vond vallen. Britt gaf ze de tip vanaf nu aan de meiden te vragen waar hun kleding vandaan komt, dus ik hoop maar dat ze deze goede raad opvolgen. Na deze ronde was de quiz afgelopen.

Uiteindelijk is Stijn er met de winst vandoor gegaan. Britt en Quinty, bedankt voor het organiseren, we hebben allemaal een erg leuke avond gehad. Adri heeft zelfs al voorgesteld om dit vast 1 maandag in de twee weken te gaan doen, dus wie weet. Nu hoor ik jullie al denken: wat was nou het antwoord op het raadsel wat ik eerder genoemd heb? Het antwoord is: je schaduw. Ik ben benieuwd of jullie dit geraden hadden. Wij als S2 vonden de quiz in ieder geval heel leuk, maar zijn blij dat we donderdag gewoon het veld weer op mogen. Op naar de winst!

Groetjes,
Renske