S2: Een compleet gaaf nieuw team

Geplaatst 08-09-2020

Geplaatst door Marc Verhoeven

Vandaag was het zover, na een abrupt einde van het seizoen vorig jaar, stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. In de voorbereiding hebben we met de selectie al wedstrijden mogen spelen, maar de competitie voelt toch altijd net even anders.

Helaas konden we niet met een compleet ‘eigen’ team starten, door verschillende blessures. Gelukkig is er de A1 die ons uit te brand helpt nu het hard nodig is.

Als u het tweede heeft zien spelen, dan ziet u een aantal verandering ten opzichte van vorig jaar. Er zijn dit jaar namelijk 5 spelers uit de A overgekomen. Wat ons een heel jong maar bovenal een enthousiast en gemotiveerd team maakt. Elkaar leren kennen, voor elkaar werken en met elkaar plezier maken staat op dit moment centraal.

Vandaag speelde we tegen Oost-Arnhem 3. Dit bleek ook een jong team te zijn. Tijdens het inschieten zagen we al dat ze zuiver waren en dat is in de wedstrijd ook gebleken.

Met veel energie en motivatie begonnen we de wedstrijd, waardoor we ook op een 1-4 voorsprong kwamen. Ze kwamen weer snel terug gelijk en kwamen ook op voorsprong. Oost-Arnhem schoot heel zuiver en ging steeds strakker verdedigen. In de eerste  20 minuten konden we nog goed meekomen. We konden nog één keer terugkomen op 10-9, maar na 8 snelle doelpunten van Oost-Arnhem tegenover 1 doelpunt van ons gingen we met een achterstand van 17-10 de rust in.

10 keer scoren in één helft mochten we tevreden over zijn. 17 doorlaten was echter teveel. We moesten dichterbij bij onze tegenstander beginnen en elkaar meer gaan helpen in de verdediging.

Dat ze goed konden schieten lieten ze vanaf de start van de 2de helft gelijk weer zien. Oost-Arnhem had weinig schoten nodig voor een doelpunt. In de loop van de 2e helft gingen we zelf aanvallend wel weer beter meedraaien. Verdedigend bleef het alleen de hele wedstrijd lastig om de zuivere dames en heren af te stoppen. Na hard werken voor en met elkaar moesten we het veld verlaten met 30-16 als eindstand.

Direct een goede vuurdoop voor dit 2e , waarvan we veel kunnen leren en ook zelf mooie aanvallen hebben neergezet. We hadden graag meer gewild, maar hoeven zeker niet ontevreden te zijn over onze eerste wedstrijd. Hard met elkaar trainen en elke zaterdag weer iets beter spelen dan daarvoor, daar gaan we voor.

Aanstaande zaterdag spelen we thuis tegen Animo 2 om 14:00 en daarna speelt Fortisismo 1 tegen Duko 1 om 15:30 uur.

Groetjes
Inez