Bestuurlijk Natuurlijk Oktober 2020

Geplaatst 08-10-2020

Geplaatst door Guus Langemeijer

Bestuursvergadering Oktober 2020

Woensdagavond 7 oktober de maandelijkse reguliere vergadering gehouden.
Voor het eerst in de geschiedenis niet bij elkaar thuis of in de bestuurskamer, maar via teams.

Ook het bestuur neemt de situatie rondom corona serieus en volgt zo veel mogelijk de richtlijnen van de overheid.
Op de site is een aparte label toegevoegd waarin alle informatie staat vermeld.
Het bestuur vraagt de leden in de geest van deze maatregelen te handelen en zelf geen creatieve oplossingen te gaan bedenken.

Nieuwe opslag

Zoals velen waarschijnlijk al gezien hebben verkeert de bouw van de nieuwe opslag in de eindfase.
Afgelopen week is de deur er in gehangen en het laatste wat nog moet gebeuren is de aanleg van de elektra.
Wij zijn onwijs trots dat het gelukt is om dit project tot een goed eind te brengen.
Heel veel dank gaat richting Ad Tersteeg, familie van de fam Kok, zonder wiens vakmanschap dit nooit gelukt zou zijn.

De komende tijd zal de bestrating worden afgerond, waarna de inrichting van de speeltuin aan bod komt.
Hopelijk zullen de kleintjes dan met de aanvang van het nieuwe veldseizoen volgend voorjaar hiervan gebruik kunnen maken.
Een lang gekoesterde wens die na het verdwijnen van de oude locatie nu weer in ere hersteld wordt.

Nieuws vanuit de TC

Een hoogtepunt in de korfbal carrière van kinderen is het behalen van een kampioenschap en het bijbehorende feestje.
Vanwege Corona loopt dit nu allemaal anders: geen publiek, geen spandoeken, geen feestmuziek, geen taart…….Geen taart? Natuurlijk wel!
Wij wensen de teams F1, B2 en B3 veel succes bij hun kampioenswedstrijd, we hopen dat er veel mensen via de livestream mee kijken. We zijn nu al trots op jullie!

Alle wedstrijdzaken rondom de jeugd worden door het wedstrijdsecretariaat-jeugd opgepakt.
Zoals jullie weten is er al meerdere keren een oproep geweest betreffende de vacature voor wedstrijdsecretariaat- Senioren.
Helaas heeft niemand aangeboden dit op zich te nemen. Dit betekent dat we dit op een andere manier moeten regelen.
Daarom: bij het verzetten van een wedstrijd belt de trainer/coach zelf de tegenpartij en de toegewezen scheidsrechter.
Stuur daarna een appje naar Tim van de Weerdt, hij zal er dan voor zorgen dat het aangepast wordt in sport-link.

Tot slot: deze Coronatijd is voor iedereen een gekke, rare, hectische, onzekere tijd. Het betekent dat onze vrijwilligers in de vereniging veel extra werk moeten verzetten en constant moeten schakelen.
Wij hopen daarom op ieders begrip en waar nodig steun of een bijdrage. Met elkaar moeten we deze tijd door zien te komen. Een voorbeeld waarbij je kunt/moet helpen:
  • Heb je een wedstrijd toegewezen om te fluiten en kun je niet: zoek zelf iemand die jouw wedstrijd over kan nemen.
  • Heb je een wedstrijd toegewezen gekregen en wordt de wedstrijd verzet vanwege Corona waardoor je niet meer kunt fluiten: zoek zelf iemand die jouw wedstrijd over kan nemen.
Probeer ten aller tijden te voorkomen dat je de wedstrijd ‘teruggeeft’, want dit geeft een extra druk bij de TC.
Zij kunnen dit er helaas niet bijnemen.

Want: SAMEN maken we Fortissimo! Alvast dank voor ieders medewerking.

Zorg voor elkaar en blijf gezond, het bestuur.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen