Gevolgen van de nieuwe corona-maatregelen

Geplaatst 15-10-2020

Geplaatst door Webmaster

Zoals iedereen al weet zijn er door het kabinet nieuwe maatregelen afgekondigd om de verspreiding van het corona-virus tegen te gaan. Wat dat voor ons gaat betekenen kan je ook vinden op de pagina coronabeleid
Dat heeft voor ons behoorlijk grote gevolgen.

Wedstrijden
Er worden geen wedstrijden meer gespeeld. Mogelijk kunnen we op zaterdagen voor de jeugd nog onderlinge wedstrijden organiseren. Daarover is de TC nu aan het nadenken.

Trainingen Jeugd
De trainingen voor de jeugd gaan door, met als uitzondering alle A-spelers die 18 jaar of ouder zijn.
Alhoewel het KNKV aangeeft dat A-jeugd gewoon mag trainen heeft onze gemeente aangegeven dat er geen uitzonderingen zijn op de regel dat spelers van 18 jaar of ouder niet in een grote groep mogen trainen. Die vallen onder de regels voor senioren.
Uiteraard beslissen kinderen of hun ouders zelf of ze willen trainen. Voel je je er niet lekker bij, volg dan je gevoel en deel dat met je trainer.

Trainingen Senioren
Senioren mogen trainen, maar er moet aan de volgende regels voldaan worden.
  • Groepjes van maximaal 4 personen.
  • Spelers houden altijd 1,5 meter onderlinge afstand
  • Deze groepen blijven de alle trainingen hetzelfde
  • Ieder groepje heeft de beschikking over een kwart speelveld. (Dus 2 viertallen per korfbalvak)
  • In het totaal mogen er maximaal 30 senioren tegelijk op het park aan het trainen zijn.
In verband met het maximum van 30 personen kunnen niet alle senioren op donderdagavond tegelijk trainen. De TC denkt daar over na en als we daar de oplossing voor hebben communiceren we die.
Ook voor senioren geldt natuurlijk dat de beslissing of je wilt trainen primair bij jezelf ligt. Voel je je er niet lekker bij, volg dan je gevoel en deel dat met je trainer.

Sportpark
  • De corona-coördinator gaat vragen hoe het met je gezondheid is. Blijf thuis als je klachten hebt.
  • Desinfecteer je handen als je het park op komt.
  • Desinfecteer het korfbalmateriaal voor de training
  • Kleedkamers, Kantine etc. zijn gesloten. Indien mogelijk thuis voor de training het toilet gebruiken. Toiletten zijn wel open, maar alleen voor hoge nood.

• Rick de Kuijer