Fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling...

Geplaatst 21-12-2020

Geplaatst door Johan Boer

Namens het bestuur wens ik jullie allemaal fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toe. Het zal in ieder geval anders zijn dan anders en dat had  ik me vooraf niet kunnen voorstellen. Ik denk dat velen dat gevoel met mij delen. Het is niet anders en we hebben het er mee te doen.

Dat is ook wel de rode draad die door dit jaar loopt. Als vereniging vind ik dat we heel veel veerkracht hebben getoond in de afgelopen maanden. We hebben telkens samen met de Technische Commissie en de trainers een nieuw plan gemaakt om zo optimaal mogelijk te kunnen korfballen. Dat heeft meer energie en flexibiliteit gekost dan het in een “gewoon” jaar kost. Hulde voor iedereen die daarin extra stappen heeft gezet, en dat zijn er nogal wat. Ook de JAC heeft zo goed en zo kwaad als het ging activiteiten georganiseerd en onze jonge jeugd geprobeerd te vermaken. De kantinecommissie heeft waar mogelijk de kantine opengehouden zolang dat kon en mocht. De actie met de kerstpakketten van de selectie en de kerstgroet die wij mochten ontvangen van ‘de Vrienden van Fortissimo’ zijn ook weer zo’n voorbeeld van ons verenigingsgevoel.

Dat is wat ik persoonlijk wel erg mis: het verenigingsleven. Ik mis de zaterdagen op het park. De gezelligheid rondom de wedstrijden, van ’s morgens vroeg tot laat in de middag. Met een clubje ouders mee naar een uitwedstrijd…. Het was allemaal zo gewoon en nu missen we het al een tijd en heel erg. Laten we er met zijn allen vanuit gaan dat we volgend jaar hier weer aan toe komen en dan gaan we er dan dubbel van genieten. Ik heb zo’n vermoeden dat er een goed feest aan zit te komen als het allemaal weer mag.

Wij gaan in ieder geval met alle Fortissimo-gadgets en al het lekkers uit het Fortissimo-kerstpakket het beste ervan maken deze feestdagen.  We hopen dat 2021 een jaar zal zijn waarin we weer gewoon kunnen korfballen en waarin het verenigingsleven weer bruisend op gang komt. Geniet, doe voorzichtig en blijf gezond!

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen