Er komt weer heel wat voorbij......

Geplaatst 28-02-2021

Geplaatst door Marc Verhoeven

Ellen, waar kan ik me opgeven voor het schottoernooi? Ja je leest het goed! Inmiddels zijn we alweer aangekomen in Maart. De tijd vliegt razendsnel voordat je het weet is het alweer kerst. En dat is in deze situatie maar goed ook volgens mij.

Gelukkig gaat Fortissimo deze week ook weer open, nou ja, dat waren we natuurlijk al. Maar de senioren waren nog niet op het veld te bekennen. Vonden ze het te koud? Was het de regen? Of was het dan toch gewoon omdat de bar gesloten is?

De jeugd heeft de afgelopen tijd laten zien waar we als club goed in zijn, volhouden en doortrainen. In weer en wind, op de trainingsavonden en in het weekend. Want tja…. Wat konden ze anders doen.

Nee gelukkig heeft men “besloten” dat er gesport mag worden binnen de vereniging, zonder beperkingen. Dat is ontzettend leuk voor iedereen die onder de 27 jaar is, das balen voor die andere groep korfballers. Daar verandert er nog niet veel en mogen ze ook sporten, op 1.5 meter en in 2-tallen. Nog even in beperking. Vervelend, Jazeker. Op deze manier worden er in heel Nederland teams opgesplitst en worden er leden buitengesloten van hetgeen wat hun teamgenoten wel mogen………………das balen!

En dan de jeugd, tja. Die hadden natuurlijk even het rijk voor hun alleen. Nu komen de senioren erbij, is daar de avondklok. Nonderju, ik zou niet in de schoenen van de TC willen staan. Volgens mij heb ik 3 verschillende trainingsschema’s voorbij zien komen. Het is ook niet makkelijk, want iedereen moet natuurlijk voor 21:00 uur binnen zijn.

Vorige week was ik even op het veld, en lieten Guus en Johan met trots de nieuwe berging zien en de overkapping van het tassenrek (om een of andere vreemde reden heet deze plek de “rookplek” ;-)).   Wat een veranderingen, leuk

Toen ik 3 jaar geleden begon aan de klus bij Fortissimo, was er geen Corona en hadden we nog grote velden. 3 Jaar later, 4 mooie velden, geschilderde kantine, logo’s op de gevel, de container weg en nu ook een nieuwe berging. De tribune gaat nog aangepakt worden EN er komt een speeltuin. Gaaf toch.

En net als je denkt we zijn klaar, komt er een bak sneeuw over IJsselstein en daar was de mega-grote-tent niet voor gemaakt. Stiekem droom ik van een mooie overkapping in dezelfde stijl als de rest. Zodat we met z’n allen later dit jaar, kunnen genieten van de jeugdwedstrijden (want als je zolang kan trainen moeten jullie nog beter geworden zijn) onder het genot van een drankje en een hapje.

En dan was er ineens ook nog het bericht dat de trainersstaf nog 2 jaar aanblijft bij Fortissimo. Laat ik het zeggen, ik ben er happy mee. Een fantastische selectie, een leuke club, top vrijwilligers, gaaf publiek en een hele krachtige jeugdopleiding!  Wat een vereniging zijn we toch!

Om dit veel te lange stuk af te sluiten, nog een klein puntje. Eind vorig jaar was de kerstpakketten actie met daarbij de Masked Santa. Er hadden maar weinig mensen de juiste Santa voorspeld, terwijl we zoveel hints hebben weggegeven. Binnenkort start de inschrijving voor de Masked Santa 2021, Wil jij in het pak, let me know! Omdat we de winnaars persoonlijk wilden bezoeken hebben jullie die nog van ons tegoed. Deze week maak ik met de Santa de afspraak en gaan we op pad. Dus als je ineens Ho Ho Hooooo door je brievenbus hoort, dan weet je dat je gewonnen hebt!

Blijf lachen, blijf gezond en blijf een beetje fit!

See you!
Marc