Bestuurlijk Natuurlijk 09-03-2021

Geplaatst 09-03-2021

Geplaatst door Webmaster

Afgelopen week hebben we weer een bestuursvergadering gehad. Er stonden, begrijpelijk,  geen heel hectische punten op de agenda. Wat in de discussie wel voorbij kwam, en wat ik ook graag met jullie deel, is dat het ons opviel hoe groot de club-loyaliteit is bij Fortissimo. We hebben in het afgelopen jaar geen afzeggingen gehad die verband hielden met de corona-maatregelen, terwijl het toch wel een heel ander korfbaljaar was dan anders. Ook merken we dat iedere mogelijkheid om weer actief op het veld te staan met twee handen wordt aangegrepen. Zowel door de TC als door de spelers. We mogen met zijn allen trots zijn op onze club. Ik ben het in ieder geval zeker.

Heel voorzichtig begint er ook weer bedrijvigheid te ontstaan op onze accommodatie. De TC heeft vorige week een nieuw trainingsrooster in werking gezet en op de gebruikelijke trainingsavonden staan de velden weer redelijk vol. Ook is het coronabeleid op de website aangepast aan de huidige stand van zaken.

Op zaterdag wordt er door de E-tjes en de F-jes getraind en natuurlijk trainen dan ook onze (13!) kangoeroetjes op het veld. Afgelopen zaterdag was er ook een primeur voor de judoka’s van Ryu Rijkse om op ons park te trainen en dat beviel hen erg goed.

Omdat de drukte op het park weer groter wordt, maar ook omdat Corona en Covid-19 nog steeds niet weg is willen we jullie vragen om de corona-regels goed in acht te houden. Gaandeweg is de sleet er een beetje op gekomen en blijven er bijvoorbeeld ouders bij het hek hangen om bij te kletsen terwijl hun kinderen aan het trainen zijn. Dat kunnen we niemand verbieden natuurlijk, maar het past niet in de geest van alle maatregelen die er zijn genomen.

Het volgen van die regels gaan we op het park in ieder geval beter controleren door weer Corona-coördinatoren in te zetten tijdens de jeugdtrainingen vanaf deze week. Daarvoor kunnen we uiteraard vrijwilligers gebruiken die een tijdslot willen invullen op de trainingsavonden ( van 17:15 tot ongeveer 19:30) en op zaterdag (van 9:30 tot 11:30).

Ik heb ook al geruchten gehoord over het organiseren van onderlinge wedstrijden op een zaterdag, en daar is uiteraard ook een wens om corona-coördinatoren in te zetten. Aanmelden kan bij mij (Liefst via whatsapp, maar via facebook mag ook).

Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk, is er weer een boel werk verzet bij de opslag en de tribune. Alle oude tegels, oude balken en nog veel meer rommel is afgevoerd en het straatwerk is tot aan de opslag helemaal op orde gemaakt. Dat heeft Guus weer allemaal geregeld en onder leiding van Arjo hebben Mathieu, Martijn, Vincent S., Jan en Paul weer een boel werk verzet. Bedankt voor de hulp mannen. Op naar de volgende klus…….

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse