Coronamaatregelen vanaf 25 september

Geplaatst door Johan Boer

Categorie Bestuur

Coronaregels en maatregelen bij Fortissimo vanaf zaterdag 25 september

Er zijn inmiddels door het kabinet nieuwe corona-maatregelen aangekondigd en ook een aantal corona-maatregelen afgeschaft. Dat betekent wel het een en ander voor hoe wij de kantine op ons sportpark gebruiken. De op de persconferentie van 14 september aangekondigde maatregelen die op 25 september ingaan zijn voor sportkantines aangepast. De sportbonden hebben met de Rijksoverheid specifieke afspraken gemaakt voor sportkantines.

Die afspraken betekenen in de praktijk het volgende:

Voor kantines op sportparken geldt dat een controle op een geldig corona toegangsbewijs voor iedereen die 13 jaar of ouder is moet worden gedaan als eten of drinken in de kantine genuttigd wordt.

Als het gekochte eten buiten de kantine (helemaal buiten het gebouw) wordt genuttigd dan hoeft er geen controle plaats te vinden op een geldig corona toegangsbewijs.

Wij hebben besloten om het nuttigen van eten en drinken in de kantine vooralsnog niet meer toe te staan. Door alle stoelen bij de tafels weg te halen en de barkrukken in de hoek te zetten is er geen zitgelegenheid meer in de kantine tijden trainings- en wedstrijddagen. Indien het nodig is zullen er op het terras extra tafels en stoelen geplaatst worden. Met deze aanpak kan iedereen (ook zonder een corona toegangsbewijs) de kantine in- en uitlopen, eten en drinken bestellen en ook nuttigen. Toiletten zijn en kleedkamers zijn vrij om te gebruiken, maar ook in de gang en kleedkamers is het niet toegestaan om eten of drinken te nuttigen.

Voor activiteiten zoals Klaverjassen wordt er gebruik gemaakt van zitplaatsen en moet er een coronatoegangsbewijs worden getoond.

Het coronatoegangsbewijs kan worden getoond met behulp van de CoronaCheck-app of een papieren coronatoegangsbewijs met unieke QR code. Let op, het gele boekje of een zelftest is geen geldig coronatoegangsbewijs!

Wij zullen maximaal ventileren (dus de tussendeuren open zolang de temperatuur dat toelaat, de afzuiginstallatie in de keuken wordt maximaal aangezet).

De kantine sluit, zowel op trainingsavonden als op wedstrijddagen, uiterlijk om 0:00 uur. Laatste ronde uiterlijk 23:45.

Deze afspraken gelden zolang het weer dat toelaat. Mocht de temperatuur zodanig dalen dat buiten eten en drinken onprettig wordt, dan gaan we deze afspraken herzien. Uiteraard gaan we deze afspraken ook herzien als het kabinet andere corona-maatregelen aankondigt.

Om stijging van het aantal besmettingen tegen te gaan blijven naast vaccinatie de volgende veiligheids- en hygiëneregels natuurlijk van groot belang:
  • Voor alles: het gezonde verstand gebruiken staat voorop.
  • Was vaak je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • 1,5 meter is niet meer verplicht, maar afstand houden blijft wenselijk.
  • Schud geen handen.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht.
  • Klachten? Blijf thuis en laat je direct testen.
Kantinecommissie en bestuur.