Fortissimo 1 verliest van Furore 1

Geplaatst 26-09-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Afgelopen zaterdag speelde de selectie zijn tweede thuiswedstrijd. Na twee keer verloren te hebben waren zowel het eerste als het tweede erop gebrand om de punten in IJsselstein te houden. De tegenstander was het onbekende Furore uit Assendelft. De week ervoor ging de wedstrijd van Senioren 1 lang gelijk op tegen Haarlem 1. Het was nu dan ook vooral de opdracht om die lijn door te zetten en vol de wedstrijd in te knallen.

Ondanks de snelle 1-0 van Joëlle, liep we snel achter de feiten aan. Binnen 20 minuten liep Furore 1 uit naar 3-8 en wisten alleen Jelmer en Tim nog te scoren. De aanvallen waren te gehaast en we waren te snel de bal kwijt. Daphne, Fleur en Martin kwamen er dan ook in om nieuwe energie te brengen. Waar we aan onze kant iets beter in de wedstrijd kwamen door doelpunten van o.a. Silvy, Martin, Rody en Daphne, ging Furore gewoon door met scoren en de ruststand was dan ook 8-12.

Na rust kropen we langzaam dichterbij en met een schot van Jelmer en Joëlle stond het opeens 12-13. Het momentum lag bij ons en we hadden kans op de gelijkmaker. Jammer genoeg viel uiteindelijk via een stip het doelpunt bij Furore. Zij kwamen toen los met vier doelpunten op een rij en de wedstrijd was daarmee gespeeld. De eindstand was uiteindelijk 15-19.

Een wedstrijd die op en neer ging qua niveau, maar waar we zeker kansen hadden. Met die gedachte gaan we op naar de wedstrijd volgende week thuis tegen DWS 1 om 15.30, met daarvoor Fortissimo 2 tegen DWS 2 om 14.00. Bedankt allemaal voor jullie aanmoedigingen en hopelijk zijn jullie er volgende week weer bij!

• Marli Heil