Een goede verdediging is het halve werk?

Geplaatst 28-10-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Na vorige week een goede wedstrijd te hebben gespeeld tegen OKV, waar we voor de tweede keer twee punten wisten te halen was het tijd om aan te treden tegen gedeeld koploper ZKC’31 uit Zaandam. Ondanks dat de tegenstander van deze week de koploper is met 10 punten uit zes wedstrijden, laten zij dit niet zien in de uitslagen. Drie van de vijf gewonnen wedstrijden heeft de ploeg met slechts één punt verschil gewonnen.

Aanvallend is ZKC’31 niet de beste ploeg van de poule, met een gemiddelde van 12 doelpunten per wedstrijd zijn ze bijna de minst scorende ploeg. Verdedigend zullen ze wat meer kwaliteiten hebben, in alle zes de wedstrijden hebben ze slechts 11 doelpunten per wedstrijd tegen gekregen.

Na het eerste fluitsignaal was het al snel duidelijk dat ZKC’31 het veelal van de dames moest hebben. Binnen 6 minuten spelen waren drie dames van de thuisploeg al trefzeker wat resulteerde in een 3-0 voorsprong voor de ploeg uit Zaandam. Fortissimo liet zich niet gek maken door de achterstand en reageerde met een reeks van 4 doelpunten in een tijdsbestek van 4 minuten. Waardoor er na 10 minuten spelen een stand van 3-4 op het scorebord genoteerd was.

Ondanks dat in de eerste 10 minuten de doelpunten snel vielen, brak er een periode aan waarin beide ploegen verdedigend de controle over het aanvallende vak kregen waardoor de doelpunten aan Fortissimo zijde moeilijk vielen. Dit resulteerde in een 8-4 ruststand in het voordeel van ZKC’31.

Na rust was het ZKC’31 wat snel wist te scoren. Fortissimo reageerde hier snel op met een goed afstand schot van Joëlle. Hierna brak er voor Fortissimo een mindere periode aan, Jasper moest na een elleboog in zijn gezicht het veld verlaten en Fortissimo werd gedwongen om alweer haar vierde wissel te gebruiken. Beide ploegen hadden het verdedigend onder controle waardoor doelpunten weer schaars waren.

Nadat Fortissimo een langere tijd tegen
een achterstand van 11-6 aankeek vielen de doelpunten om en om. Verder was het enige hoogtepunt van de wedstrijd de 12-9 van Silvy, die na meerdere keren haar dame voorbij te lopen de bal door het mandje te gooien. Uiteindelijk was de eindstand 14-10.

Aanstaande zaterdag spelen we onze laatste wedstrijd op het veld. In Wijk bij Duurstede gaan wij het opnemen tegen Viking. Kom jij ons weer aanmoedigen? Super leuk! Tot zaterdag ;)

Groetjes,
Jasper