Fortissimo 1 schiet uit de startblokken en pakt twee punten

Geplaatst 20-10-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Na vorige week uit tegen Woudenberg een sterke wedstrijd te hebben gespeeld moest Fortissimo het deze week thuis opnemen tegen OKV uit Oostzaan. Voor de wedstrijd was al duidelijk dat we hier een goede kans maakten, maar sterk zouden moeten starten om kans op de punten te maken.

Ook vanuit de kantinecommissie werd er (door middel van shoarmaschotels) alles aan gedaan om er een mooie zaterdag van te maken en veel publiek naar de wedstrijd te trekken.

Fortissimo begon zeer sterk en OKV werd hierdoor verrast. Een voor een vielen de doelpunten van Fortissimo erin. Het eerste schot en doelpunt was voor Joelle, waarna Jasper er met een strafworp 2-0 van maakte.

Ook in het andere vak werd makkelijk gescoord en tekenden Fleur en Jelmer voor de 3-0 en de 4-0. Deze lijn werd doorgezet en zo stond het na de eerste 15 minuten al 9-0 voor Fortissimo.

Fortissimo liet de teugels op dit moment iets vieren en OKV maakte hier direct gebruik van door tot aan de rust mee te gaan scoren, wat resulteerde in ruststand van 12 tegen 4.

In de tweede helft scoorde OKV iets makkelijker dan in de eerste helft en Fortissimo iets minder makkelijk (hoe kan het ook na zo’n aanvallend sterke eerste helft). Hierdoor kwam OKV langzaam steeds iets dichterbij, maar Fortissimo is nooit echt in de problemen gekomen.

We gingen dan ook het veld af met twee punten en een mooie eindstand van 19-13!

Volgende week speel Fortissimo uit tegen ZKC ’31. Hopelijk zien we jullie daar, of anders bij de eerstvolgende thuiswedstrijd (in de zaal)!

Namens Fortissimo 1,
Rody