Fortissimo 1 wint en pakt eerste punten

Geplaatst 03-10-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Afgelopen week mocht de selectie aantreden tegen DWS uit Kootwijkerbroek. Een spannende pot op papier, na drie wedstrijden namelijk de nummer 7 tegen de nummer 8. Nadat er de afgelopen week tot in de late uurtjes was getraind was Fortissimo 1 er klaar voor. Tijd om de eerste punten te pakken!

In de voorbespreking werd er gezegd dat alle neuzen dezelfde kant op moesten staan en dat we moesten strijden voor de twee punten. De wedstrijd begon en snel kregen we een vrije bal die Fleur mooi benutte, 1-0 voor Fortissimo. Fortissimo en DWS bleven aan elkaar gewaagd en dit was dan ook dit zien in de stand. De doelpunten bleven om en om vallen.
Na een goeie actie van Joelle naar binnen speelde ze deze af op (de net in het veld gekomen) Daphne die de korte kans binnen schoot. Net voor de rust wist DWS een klein gat te creëren en met een stand van 7-9 gingen we dan ook de rust in.

Power erin tot het einde en blijven geloven was de boodschap. Dus zo kwamen we de kleedkamer uit. Lars trok zijn wedstrijdshirt aan en mocht na de rust voor Rody het veld betreden.

Ondanks dat Quinty de korte kans erin schoot en Joelle een strafworp scoorde, bleef DWS het gaatje van 2 punten houden en wist het zelfs uit te breiden naar 3. Maar met een schot van Lars wisten we deze voorsprong van DWS snel te verkleinen. Het geloof was er om in deze wedstrijd punten te pakken en het doelpunt van Lars was de start van een run van Fortissimo van 4 doelpunten. Want na schoten van Daphne en Joelle en een mooie one hander van Quinty stond Fortissimo voor het eerst weer voor met 13-12. Toen DWS vlak daarna de gelijkmaker scoorde, brak een spannende fase aan. Wie ging in de laatste 10 minuten de wedstrijd naar zich toe trekken?

Een goed gespeelde aanval zorgde ervoor dat Tim van afstand de bal binnen schoot. Vlak daarna deed Jasper hetzelfde waardoor Fortissimo twee punten voor kwam met nog maar een paar minuten te spelen. Rustig blijven spelen, juiste kansen zoeken en geconcentreerd blijven verdedigen. Met nog een minuut te gaan ging DWS een overtreding forceren en vanaf de strafworpstip wist Lars deze wedstrijd op slot te gooien. Eindstand 16-13.

De eerste twee punten voor Fortissimo 1 in de tweede klasse zijn binnen!!

Wij willen al het publiek bedanken voor jullie support. Volgende week speelt Fortissimo 1 uit tegen Woudenberg 1 om 15.30. Hopelijk zien we jullie daar of anders bij de volgende thuiswedstrijd.

Namens Fortissimo 1,
Daphne