Fortissimo 2 kan goede wedstrijd niet belonen met punten

Geplaatst 20-10-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Terwijl het publiek plaatsen zoekt aan de rand van het hoofdveld maakt Fortissimo 2 zich op 16 oktober klaar voor een belangrijke wedstrijd. Na een tot nu toe lastig seizoen is tegen OKV 2 de wedstrijd waar de eerste punten binnengesleept moeten worden. Nadat de A1 een uur eerder ruim gewonnen had, is het aan het tweede team de taak om deze lijn van de dag door te zetten. In een nieuwe samenstelling, met helaas de afwezigheid van Britt die van een welverdiende vakantie geniet, begint Fortissimo na een goede voorbereiding sterk aan de wedstrijd.
De eerste 3 Fortissimo doelpunten zijn afkomstig van de vrouwelijke Boer in het team, die vlammend uit de startblokken kwam. OKV kon dit tempo op het begin van de wedstrijd nog bijbenen maar nadat er verdedigend strakker werd verdedigd en aanvallend de juiste keuze werden gemaakt liep de stand uit van 3-3 naar een 6-3 voorspong halverwege de eerste helft. Richting het einde van de eerste helft konden Tjeerd en Stijn met 2 juiste schoten deze afstand bewaren tot de rust: 9-6.

Met een voorsprong bij rust groeide het zelfvertrouwen. Niet alleen de stand maar ook het spel viel in de smaak en gaf de mogelijkheid om de punten voor deze wedstrijd in IJsselstein te houden. Het enthousiasme en plezier straalde van de ploeg af en op naar de tweede helft.

Nadat OKV 2 langzaam dichterbij kroop in de openingsminuten van het vervolg van de wedstrijd, wist Fortissimo dit te pareren door de voorsprong verder uit te bouwen en terug naar het verschil van 3 te brengen tot 13-10. Door onder andere een scherp schietende Indy, die in de beginfase van de 2de helft 3 doelpunten aan haar totaal wist bij te schrijven. Helaas waren de minuten hierna een kantelpunt in de wedstrijd, op ervaring wist OKV een aantal belangrijke doelpunten achter elkaar te scoren om het momentum aan hun kant te krijgen; 13-15 was de stand. Om dit tij te keren werden er tijdens de tegengoals extra hulptroepen het veld in gestuurd in de vorm van Martin en Daphne. Helaas leek de opmars van OKV 2 te sterk om iets tegen over te kunnen zetten. Met een totaal van 4 wissels op het einde werd nog een ultieme poging gedaan om langszij te komen. Tweemaal werd de achterstand teruggebracht tot 1 doelpunt, maar spijtig genoeg werden deze doelpunten vrij rap beantwoord door OKV, eindstand 15-17.

Een teleurstellend einde van een belangrijke en spannende wedstrijd. Terwijl ook dit zwaar te verwerken is, kijken we met z’n allen weer naar de volgende wedstrijd en mogelijkheid om punten te gaan pakken. De wedstijd was namelijk spannend en mogelijkheden waren er zeker. Met een ploeg die elkaar steeds wat beter begint te begrijpen en lerend van de goede wedstrijd en strijdlust die zaterdag aan de vele toeschouwers op het park is getoond, is het in de komende 2 wedstrijden de taak om de eerste punten voor de zaal te bemachtigen.

Iedereen bedankt voor het kijken!

Namens Fortissimo 2,
Fabian