Fortissimo 2 verliest van koploper

Geplaatst 04-10-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Het is weer zaterdag dus er staat weer een wedstrijd op het programma. Dit keer kwam de koploper op bezoek namelijk DWS, dus het beloofde al een zware en lastige wedstrijd te worden. Toch ging het tweede zoals elke week gemotiveerd en met strijdlust de voorbereiding in.

Helaas verdween deze strijdlust zodra de scheids infloot en begon Fortissimo een beetje slapjes aan de wedstrijd. Het resultaat was daardoor een snelle 0-4 achter tegen het erg zuivere DWS. Fortissimo wist dat er wat moest gebeuren en begon eindelijk een stapje harder te lopen. Dat resulteerde in leuke aanvallen en schoten van Britt en Fabian, een doorloopbal van Maureen en een geweldige ONE HAND afstandschot van Fabian bracht de stand op 4-5 en de spanning was weer terug. Helaas gaf de tegenstander toen ook gas bij en liepen ze uit tot een 5-10 voorsprong in de rust.

De tweede helft kon je merken aan het tweede dat de conditietraining zijn vruchten begint af te werpen, want er is tot het einde doorgestreden door Fortissimo. Helaas bleef DWS doorgaan met waar ze gebleven waren en stopte Fortissimo een tijdje met scoren. Wat resulteerde in een stand van 6-16.

Tijd voor wissels, Lars en Rochella kwamen in het veld voor nieuwe energie en wat later was het tijd voor twee debutanten. Gwen en Jesse uit de A1 ( die afgelopen zaterdag ook de eerste punten gepakt hebben) mochten hun debuut maken en hebben dit erg goed gedaan. Mooi om te zien dat de jeugd binnen Fortissimo ook kansen krijgt.

Met de nieuwe en verse krachten kwam er weer een kleine opleving waardoor de laatste minuten met wat doelpunten beloond werden. Met een schot van Indy, stip van Joris en nog als laatste 2 schoten van Maureen kwam er een eindstand van 10-18 op het bord.

Volgende week spelen wij uit bij Woudenberg en hopen wij onze eerste punten te pakken net als het eerste afgelopen zaterdag (nog gefeliciteerd)!

Lars ter Horst