Hard werken wordt beloond, eindelijk punten voor Fortissimo 2

Geplaatst 03-11-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Zaterdag 30 oktober, de laatste veldwedstrijd van Fortissimo 2. Iedereen was gebrand om vandaag dan eindelijk de eerste punten van het seizoen te gaan pakken. Dit moest gaan gebeuren tegen de tegenstanders van de eerste wedstrijd van dit seizoen, Viking. Viking uit, altijd lastig. Maar de sfeer zat er goed in en Fortissimo begon goed aan de voorbereiding. Om het 2de te versterken waren er ook een aantal reserves meegenomen in de vorm van Max, Joep en Marit.

De teams waren klaar voor de laatste wedstrijd en de scheidsrechter floot in. Viking begon scherp aan de wedstrijd en scoorden snel een doelpunt, waarna de stand bijna meteen gelijk werd na een doorloopbal van Maureen. Het tempo ging omhoog en Viking scoorde tweemaal, welke Fortissimo meteen zelf ook wist te maken door twee doelpunten van Joris. Beide teams bleven scoren, waarbij Fortissimo telkens de overhand wist te houden. Hierdoor kwam er meer rust in het spel en met een aantal mooie doelpunten werd de eerste helft met een gelijke stand van 9-9 beëindigd.
Vol strijdlust en motivatie kwamen de spelers weer de kleedkamer uit na een positieve speech van coach Adri. Nu moesten dan echt het verschil worden gemaakt en moesten de punten mee naar IJsselstein.

Fortissimo kwam meteen op voorsprong met twee doelpunten van Lars en Britt, wat de stand 9-11 maakte. Na 10 minuten in de tweede kwam dan de eerste wissel bij Fortissimo. Joep kwam in de ploeg voor Joris. Na een aantal doelpunten aan beide kanten kon de wedstrijd nog steeds beide kanten op met een stand van 12-13. Dit was echter ook het moment dat Fortissimo in een flow kwam. Doelpunt na doelpunt werd gescoord en Maureen en Stijn brachten de stand op 12-17 door beide twee keer te scoren. Er werd zeer sterk verdedigd waardoor Viking geen kans kreeg om dit gaatje te dichten. Fortissimo was nog niet tevreden en bracht door doelpunten van Indy, Lars en Rochella de stand op 12-20. Toen was het tijd om twee debutanten dan eindelijk de kans te geven om zich ook te gaan bewijzen. Marit en Max werden ingewisseld voor Britt en Lars. Dit gaf het team weer nieuwe energie om net als Viking nog tweemaal te scoren, waarbij Indy een strafworp benutte en Marit tijdens het vallen de bal omhoog wist te gooien om het laatste doelpunt van de wedstrijd te maken.

Dit bracht uiteindelijk de eindstand om 14-22, waarmee Fortissimo 2 dan eindelijk de eerste punten heeft binnengehaald. Het team heeft super hard gestreden en hebben de punten dan ook dik verdiend na een geweldige wedstrijd te hebben gespeeld. Met deze wedstrijd is een einde gekomen aan de eerste helft van de veldcompetitie en gaan we deze strijdlust meenemen naar de zaalcompetitie.

Uiteraard willen we nogmaals onze supporters bedanken die zijn afgereisd naar Wijk bij Duurstede, om deze overwinning samen met ons te vieren. We hopen in de zaal deze motivatie mee te nemen en meerdere wedstrijden te winnen.

Namens Fortissimo 2,
Joris