René Knijff 50 jaar lid van Fortissimo

Geplaatst 27-04-2022

Geplaatst door Webmaster

Categorie Bestuur

Het is binnen Fortissimo een gebruik om met een afvaardiging van het bestuur op bezoek te gaan bij een jubilaris. Aangezien onze jubilaris René Knijff inmiddels in Hengelo woont, is dit niet een plaats waar je zo maar even op de fiets of met de auto langs gaat. Toch willen wij zijn 50 jaar lidmaatschap van Fortissimo niet zomaar voorbij laten gaan.
Gelukkig heeft René ons input gegeven over zijn korfballoopbaan binnen Fortissimo: Op 11 jarige leeftijd zijn zijn ouders vanuit Utrecht verhuisd naar IJsselstein. In Utrecht voetbalde René bij VVO'65. Zijn broertje had meteen de juiste keuze gemaakt en zat op korfbalvereniging Samos, nu Synergo. René is daar een keer wezen kijken en was daarna meteen verknocht aan het spelletje.

Na de verhuizing naar IJsselstein is René na een ledenwerfactie lid geworden van Fortissimo. René heeft op veel manieren zijn korfbalkunsten laten zien en zijn korfbalsporen op onze club achtergelaten. Er zijn in zijn korfballoopbaan meerdere hoogtepunten geweest zoals de promotie van de Junioren naar de landelijke klasse en met Senioren 1 diverse malen vanuit 2e klasse Midden Nederland gepromoveerd naar 1e klasse district. In het veld konden wij René goed gebruiken en was hij mede vanwege zijn talenten en lengte meerdere jaren een grote aanwinst voor ons eerste team.

Voor de vereniging heeft René veel betekend. Zo heeft hij altijd vrijwilligerswerk gedaan en binnen de vereniging veel vrijwilligerstaken op zich genomen: wedstrijdsecretaris jeugd, TC-commissie lid, redactie Fortkrant, feestcommissie; gediplomeerd korfbalscheidsrechter; trainer/coach vanaf zijn 18e tot 40e; recreanten coördinator van zijn 45e tot 58e.
Kortom, in René hadden we naast een korfballer in hart en nieren, ook een betrokken vrijwilliger binnen onze club, waar wij heel blij mee waren! Helaas heeft hij een aantal jaar geleden de keuze gemaakt om naar Hengelo te verhuizen waardoor wij hem niet meer op onze velden zagen. Gelukkig heeft hij Fortissimo in zijn hart gesloten als ondersteunend lid.

René, nogmaals gefeliciteerd met dit prachtige jubileum.
Inmiddels heb je namens onze club een prachtige bos bloemen mogen ontvangen. En….de felbegeerde jubileum-pen is naar je onderweg. Wij wensen jou en je gezin veel geluk in Hengelo en hopen jou nog een keer op het Fortissimo veld terug te zien om oude tijden te herbeleven.

Namens alle leden van Fortissimo,

Het Bestuur.