Fortissimo 2 pakt winst tegen koploper

Geplaatst 18-05-2022

Geplaatst door Silvy van Schaik

Categorie Wedstrijden

Zaterdag 14 mei vertrok de selectie naar Assendelft. Het tweede mocht de spits afbijten op het open veld van Furore. Bij aankomst werden boxen aangezet en het veld opgezet. Door de warmte werd er goed ingesmeerd en werd er afgesproken om drinkpauzes in te lassen. Na een duidelijke bespreking gingen we met een open blik de wedstrijd in. Na de handhaving wedstrijden en de eerste veldwedstrijd zaten we in een ‘winning mood’ en was voor ons alles mogelijk tegen de huidige koploper.

De verdediging starte scherp met Lars, Fabian, Rochella en Indy. Zonder een kans weg te geven ging de bal naar ons aanval vak met Martin, Stijn, Daphne en Marit. De wedstrijd was begonnen met Silvy en Joris op de bank.

De bal ging heen en weer en we kwamen er achter hoe Furore deze wedstrijd wilde gaan spelen. Zowel aanvallend als verdedigend werden er plannen bedacht om het Furore zo lastig mogelijk te maken.

Furore wist meer kansen te creëren, maar het was Daphne met een korte kans die de 0-1 maakte. Furore antwoordde meteen met een afstandsschot en maakte de 1-1.

De wedstrijd ging gelijk op en we waren aan elkaar gewaagd. Helaas maakte wij wat foutjes/overtredingen in de verdediging, waardoor er wij een stip en een vrije bal om de oren kregen. Gelukkig wisten Lars met een korte kans, Daphne met een korte kans en Rochella met een schot dit op te lossen waardoor het na 15 minuten 4-4 stond en het tijd was voor de eerste drinkpauze.

Ook na de drinkpauze stapten we weer met goede moed het veld in en wist Fabian zijn eerste blok in de selectie uit te delen aan zijn tegenstander die een kop groter was!

Beide teams wisten de korf wat moeilijker te vinden, maar het was Fortissimo die er meer wist te scoren waardoor we met een 6-7 de rust ingingen.

Na de rust was het weer zoeken naar de juiste kansen en kwamen we gelijk voor met 6-9. Verdedigend wisten beide vakken elkaar goed te helpen waardoor dat steady was. 10 minuten na de rust kwam Silvy erin voor Rochella. Het liep goed, maar nieuwe energie in deze hitte kon geen kwaad.

Tijdens de tweede drinkpauze was het tijd om af te spreken hoe wij de voorsprong gingen behouden en kwam Joris in het aanvalsvak voor Fabian om iets nieuws te proberen. Lars wist na de drinkpauze gelijk te reageren met een afstandsschot en de stand naar 6-10 te brengen. Furore maakte het 7-10 en wisselde als laatste hoop hun beste schutter naar het andere vak.

Na een aantal aanvallen zonder kansen en een waarschuwing voor Lars wist de aanval een hele mooie kans (doorloopbal) voor Stijn uit te spelen, wat de stand naar 7-11 bracht. Een hele belangrijke dus.

Helaas was Lars het een aantal keer op rij niet met de scheids eens en wilde die dat graag laten weten. Dit resulteerde in een gele kaart. Ondertussen hield Indy zich met een ander doel bezig, namelijk zorgen dat we konden winnen met 5 punten verschil, dat hebben zij de vorige keer namelijk tegen ons gedaan.

Joris kon zijn kwaliteiten nog inzetten en wist met een afstandsschot de stand naar 8-12 te schieten.

Ook Ed kon het niet laten om zich af en toe met de scheids te bemoeien. Hij probeerde eerder zijn excuses nog aan te bieden, maar de gele kaart werd al uit het borstzakje van de scheids gevist.

Ondertussen werd Indy haar doel behaald en wisten we met een laatste time out en twee doelpunten van Marit (schot) en Indy (stip) de wedstrijd met 5 doelpunten verschil te winnen, namelijk met 9-14.

We hebben als team gebruik gemaakt van elkaars kwaliteiten en de punten mee naar IJsselstein genomen. Deze ‘winning mood’ nemen we weer mee naar volgende week tegen de nieuwe koploper DWS. Wie weet kunnen we daar weer voor een verassing zorgen.

Geschreven door: Silvy

• Rick de Kuijer