Martijn de Boer 25 jaar lid

Geplaatst 14-06-2023

Geplaatst door Guus Langemeijer

Categorie Bestuur

Zoals jullie inmiddels weten, is het gebruikelijk dat het bestuur op bezoek gaat bij leden die al langere tijd lid zijn van onze club en een mijlpaal bereiken. Woensdag 7 juni was het tijd voor een bezoekje namens het bestuur naar Martijn de Boer, omdat hij 25 jaar lid is van onze mooie club!

Achter zijn rug om hadden we een afspraak gemaakt met zijn vrouw Linda zodat ons bezoek een verrassing zou zijn voor hem. Linda had stiekem  schoonzus en zwager ‘zogenaamd voor familiebezoek’ uitgenodigd. We dachten dus alles goed in scene te hebben gezet. Niet dus! De avond daarvoor werd Martijn gebeld of hij mee wilde doen in de midweek, nu eens een keer niet als scheidsrechter maar als speler. “Tuurlijk” zei hij, want volgens zijn vrouw gaat het korfbalspelletje zelfs voor familiebezoek bij Martijn. Achteraf kon hij de reactie van haar plaatsen (oeps!). Conclusie, wij konden niet naar Martijn’s huis, maar maakten van de nood een deugd: met bloemen en de jubileum-pen op naar de velden!

Ons bezoek kwam als een verrassing! Martijn had niet in de gaten gehad dat hij al zoveel jaren lid was van Fortissimo, was daar ook helemaal niet mee bezig geweest. Wij als bestuur volgen Martijn echter al langere tijd. Een leuk weetje: de bestuursleden Nadine en Jennifer hebben onder Martijn getraind en zijn zelfs op zijn bruiloft geweest om de bogen vast te houden. Zij hebben daar mooie jeugdherinneringen aan over gehouden. Achteraf was het zelfs leuk om hem op deze manier te verrassen, want toen hij van de verbazing was bekomen, werd hij daarna door heel veel Fortissimo-vrienden gefeliciteerd.

Wij kennen Martijn als een enthousiaste bondsscheidsrechter die wekelijks op stap gaat om wedstrijden te fluiten. Daarnaast fluit hij ook op hoog niveau met zijn maatje Stefan. Bijna had hij de A-finale jeugd in het Ziggodome mogen fluiten, maar een play-off fluiten tussen Dalto en Oranje Wit was ook een belevenis en applaus waard. De arbitrage-organisatie gaat binnenkort vanuit het KNKV veranderen, dus het is nog even spannend wat dit gaat betekenen voor Martijn. Wij wensen Martijn toe dat hij samen met Stefan zijn scheidsrechter carrière voort mag zetten.
Alle verenigingen zijn verplicht om een aantal wedstrijden te fluiten. Voldoe je daar niet aan dan ontvangt de vereniging een boete die behoorlijk kan oplopen. Vandaar dat wij extra zuinig zijn op onze (bonds)scheidsrechters, en dus helemaal op Martijn. In korfbaljaar 2017-2018 is hij daarom ook niet voor niets Vrijwilliger van het jaar geworden.

Martijn je bent een zeer gewaardeerd lid en scheidsrechter binnen Fortissimo. We hopen dat hij nog heel veel jaren aan deze 25 jaar vast gaat plakken en dat je, samen met je gezin, nog veel plezier gaat beleven op de korfbalvelden van andere clubs en Fortissimo!

Het bestuur.

• Jerrie Niessen