Spelregel updates 2023/2024

Geplaatst door Menno van de Veen

Categorie scheidsrechters

​Spelregel updates vanuit de KNKV

Afgelopen week is met alle bondsofficials gedeeld dat er een aantal spelregels worden aangepast en verduidelijkt.
Deze aanpassingen hebben niet direct betrekking op de teams van Fortissimo, maar kunnen wel interessant zijn om te weten.
Doe er je voordeel mee!

Het IKF, de internationale federatie, heeft enkele kleine wijzigingen in de spelregels doorgevoerd, daarnaast enkele aanbevelingen gedaan met daarin de context hoe de spelregels geïnterpreteerd moeten worden en tot slot zijn er 2 aandachtspunten vanuit het KNKV voor (verenigings)scheidsrechters.

Zoals elk jaar zijn er ook aanpassingen in reglementen en bestuursbesluiten. Deze zijn via onderstaande link in te zien:

Spelregelavond

Tijdens de ALV was het al beloofd, en in het Beleidsplan van de Scheidsrechterscommissie stond het al aangekondigd als een groot item; de Spelregelavond is weer terug van weggeweest!
Afgelopen 22 Augustus was dan de echte kick-off, waarbij de A-spelers werden uitgenodigd om deel te nemen aan de interactieve avond.

Met behulp van filmpjes, anekdotes en eigen ervaringen werd de avond een succes. De opkomst was dan wel mager - de leuke discussies waren er niet minder om!
Wil je nu ook weten;

• met welke bal je nu speelt in de D,

• wat zijn nou precies de regels voor verdedigd schieten,

• wat is nu snijden (en waarom is snijden niet strafbaar?)

• En nog veel meer spelregels die je toe kan passen bij het fluiten en bij je eigen spel?

Sluit je dan aan bij de volgende spelregelavond!

Op 19 September 19:30 zijn alle Senioren-teams uitgenodigd, en is er ook genoeg ruimte voor andere geinteresseerden (A-junioren, B-Junioren, ouders, broers, zussen, iedereen)!

Ben je de 19e verhinderd, maar ben je wel geinteresseerd in de avond, de spelregels, of overweeg je meer te doen met fluiten?
Laat het dan even weten via een mailtje naar scheidsrechterscommissie@kvfortissimo.nl, of een WhatsAppje naar een van de leden van de commissie.

• Cees Steenvoort