Twan 25 jaar lid

Geplaatst 27-12-2023

Geplaatst door Nadine Arendse

Categorie Bestuur

Wie kent hem niet, al jaren een bekend gezicht binnen onze vereniging en nu dan ook 25 jaar lid! Twan had het zelf niet in de gaten, met zijn vriendin hadden we achter zijn rug om afgesproken. Het had nog wat voeten in aarde om Twan op tijd thuis te krijgen voor het verassingsbezoek. Twan was namelijk lekker op pad en dacht nog even hier en daar een winkeltje in te gaan. Eten kon wel wat later op de avond! Robin, zijn vriendin, zei hem echt op tijd te willen eten, want er moest nog gesport worden! En na het eten hoefde dit toch ineens niet meer. Twan snapte er niks, tot Mariska en Nadine niet veel later ineens voor de deur stonden. Heel blij verasst was hij!
Mariska kent hij al vanaf het allereerste begin dat hij op korfbal kwam, ze zijn samen begonnen. En dat is alweer iets meer dan 25 jaar geleden, want Twan is er tussendoor ook even uit geweest. Nadine en Twan hebben vanaf de A1 tot in de selectie ook een hele tijd samen gespeeld. Dus er was een genoeg aan mooie herinneringen om de avond mee te vullen. Twan heeft een aantal jaren in de A1 en het tweede gespeeld, een paar jaren wat meer gericht op prestatie, maar altijd met een grappende ondertoon. Want humor, dat is één met Twan! Zo was er eens een coach die zei dat we toch echt niet meer tekort mochten schieten de rest van de training. Waarop Twan de volgende bal bijna op het dak van de kantine schoot, zo hard ging deze bal over.
Naast dat Twan altijd heel actief was als korfballer, haalde hij ook een aantal jaren heel veel plezier uit het trainen van onze jeugd. Bij de korfballeague ontstond een trend, de caoches gingen daar ineens allemaal in pak coachen. Twan en zijn vrienden moesten hier wat om lachen en besloten hetzelfde te gaan doen. Niet voor één keer, nee dit hielden ze het hele seizoen vol! Het training geven en coachen vonden ze heel leuk om te doen en de kinderen waren ook heel blij met hen.
De meest mooie herinneringen heeft Twan aan het kamp. Iedereen die binnen Fortissimo wel eens is meegeweest snapt dit natuurlijk direct. Jong en oud, alles door elkaar en één en al gezelligheid en dat 3 dagen lang! Daarover zijn wat mooie verhalen voorbij gekomen.
Robin is ook al jaren een bekende op onze velden. Het spelletje snapt ze nog steeds niet helemaal, dit is vooral te wijten aan al het gezelligheid langs de velden. Afgeleid door alle gezellige kletspraatjes blijft het lastig om de spelregels echt goed onder de knie te krijgen. Toch is ze altijd heel enthousiast en komt ze graag.
Wij hopen Twan nog vele jaren op onze vereniging te mogen ontmoeten. Met zijn humor, gezelligheid en openheid brengt hij altijd sfeer de kantine en de club in. Twan, dank voor je 25 jaar aan inzet en hopelijk nog tot heel veel langer!

• Bert Varwijk
  • Britt Verweij