"Onze Rutger" op het NK Korfbal

Geplaatst 15-06-2024

Geplaatst door Menno van de Veen

Categorie scheidsrechters

Op 15 Juni, heeft onze eigen Rutger Kuus de eer gehad om de halve finale in de C-Jeugd tot een goed einde te brengen!

PKC/Vertom C1 - TOP/IAA fresh C1, in Nieuwerkerk aan de IJssel. Een top-wedstrijd tussen de winnaars van D-Hoofdklasse poules 2 en 4.
Beide ploegen waren ongeslagen op dit veldseizoen, alles wees op een onvervalste topper en de publieksaantallen waren daar ook naar!
En een top-wedstrijd, verdiend natuurlijk ook een top-scheidsrechter!

De wedstrijd ontbrandde meteen met felle duels onder de korf, maar Rutger kregen ze niet gek.
Veel wind, een beetje regen, en een rust-stand van 2-2 zorgden voor veel spanning in het veld.
Rutger bleef zijn kalme zelf en is geen enkel moment in de problemen gekomen.
De spanning bleef tot het einde, en in de laatste seconden van de wedstrijd maakte TOP C1 het laatste doelpunt: 6-8.
Daardoor mag TOP volgende week de finale spelen in Driebergen, tegen Refleks C1.

Onze Rutger Kuus zet met deze wedstrijd een dik uitroepteken achter zijn seizoen.
Hij heeft over het hele jaar zo'n 25 wedstrijden gefloten, en heeft daarbij genoeg kilometers door het land gemaakt.
Wij hebben dat in de gaten, en gelukkig heeft de KNKV ook gezien dat zijn arbitrage-kwaliteiten van een niveau zijn die een finale-ronde verdiend!
Na een flink aantal jaren aan de weg te timmeren, is nu ook de verwachting (en hoop!) dat Rutger promoveert naar een hogere 'groep', waardoor hij weer een niveau hoger mag fluiten.

Rutger, gefeliciteerd met deze aanstelling en het succesvol tot het einde brengen daarvan!