Bestuurlijk Natuurlijk - Augustus

Geplaatst 11-09-2024

Geplaatst door Menno van de Veen

Veilig sportklimaat
Dat Fortissimo een veilig sportklimaat hoog in het vaandel heeft staan, dat is bekend. Een veilig sportklimaat begint namelijk bij een goede basis! Daarom blijven we met elkaar bouwen aan een sociaal veilige sportomgeving en staat dit onderwerp met regelmaat op de agenda van het bestuur. De plannen en protocollen behorende bij een ‘Veilig Sportklimaat’ zijn gepresenteerd op de JAV. Een onderdeel hiervan is het opleiden van trainers. De TC heeft het initiatief genomen om een avond te organiseren waarop alle trainers een cursus ‘Positief Coachen’ gaan volgen, welke georganiseerd wordt door het KNKV (info volgt).
Op de druk bezochte JAV, is er ook gewezen op het gedragsprotocol K.V. Fortissimo. Een voorbeeld uit ons gedragsprotocol:
Onze ouder/verzorger/toeschouwer:
  • Is een goede supporter en geeft het goede voorbeeld door respect te tonen voor iedereen op en om het veld.
  • Moedigt spelers positief en plezierig aan, maar geeft geen technische en tactische aanwijzingen.
  • Wordt jaarlijks gevraagd naar de bereidheid tot het verrichten van vrijwilligerstaken voor Fortissimo.
Mooi om te noemen is dat de adviseur Sport vanuit de gemeente IJsselstein aangaf dat wij als vereniging goed bezig zijn op het gebied van een veilig sportklimaat. Een mooi compliment!
Nieuws vanuit de club
  • Op 5 september is er een info-moment georganiseerd voor onze nieuwe leden om ze wegwijs te maken binnen onze vereniging. Wij wensen ze een fijne tijd toe binnen Fortissimo;
  • Het bestuur is zich aan het oriënteren op een mogelijk nieuw scorebord, aangezien het huidige bord zijn beste tijd gehad heeft;
  • Alle trainers binnen Fortissimo hebben een VOG. Om dit in de toekomst ook (gratis) mogelijk te maken, zijn we bezig met het aanvragen van een herbeoordeling.
  • Vanuit het bestuur is er contact geweest met Finn, de buurtsportcoach vanuit de gemeente, om te kijken wat hij voor onze vereniging kan betekenen (zoals bijvoorbeeld het ondersteunen van de organisatie van het Schoolkorfbaltoernooi);
  • Onze hoofdsponsor, PLUS Jaap Schimmel, heeft onze kantine gebruikt voor een personeelsfeest. Wij zijn heel blij met onze hoofdsponsor en wilden graag iets terug doen. Aan iedereen die mee heeft geholpen om dit mooie feest te realiseren: dank voor alle hulp!
  • Van 5 tot 13 oktober is het de Week van de Scheidsrechter. Zonder scheidsrechters, geen wedstrijden! Wij hebben binnen Fortissimo een fijne, enthousiaste en gedreven  scheidsrechterscommissie. Wij realiseren ons dat we dit moeten koesteren, want dit is niet gewoon. Wij zullen deze week onze scheidsrechters extra in het zonnetje zetten!
  • De voorbereidingen voor de Giga Kangoeroedagen (vrijdag 27 en zaterdag 28 september) zijn in volle gang. Wij wensen deze commissie veel succes toe met de organisatie en straks twee fantastische dagen! Voor iedereen die helpt deze dagen: jullie zijn toppers!
Tot slot
Menno van de Veen is officieel gestart als bestuurslid en Nadine Arendse is weer terug van haar zwangerschapsverlof. Dit betekent dat we weer compleet zijn.
Naast bestuurslid, is Menno ook gestart als bondsraadslid in de afdeling Utrecht-West. Wij zijn hier trots op en wensen hem veel succes met deze nieuwe uitdagingen.

De samenstelling van het bestuur is voor dit korfbaljaar:
Voorzitter: Johan Boer
Technische zaken: Menno van de Veen en Annemieke Verweij
Algemene zaken: Jennifer Regts en Nadine Arendse
Penningmeester: Guus Langemeijer
Secretariaat: Mariska van der Vegt

Laten we er met z’n allen een mooi korfbaljaar van maken!

Samen zijn wij FORTISSIMO!

• Lieke Goes
  • Senna Schol