Kitty van Houten 50 jaar lid!

Geplaatst 09-10-2024

Geplaatst door Menno van de Veen

Vorige week maandag hadden Guus en ik het genoegen om Kitty te verrassen met een bezoekje. Zoals de traditie voorschrijft, wist zij zelf van niets en was alles geregeld met Henk en Rody.
Alsof het begin December was, slopen Guus en ik naar de voordeur en na het aanbellen deed Kitty zelf open met een verraste blik. Eerste opdracht: geslaagd!

Nadat de verbazing een beetje weg was, hebben we een korte terugblik gedaan op Kitty’s tijd bij Fortissimo.
Wat een indrukwekkend korfbal-CV heeft zij bij ons opgebouwd!

Kitty heeft zelf tot haar 38e gekorfbald, een goede 29 jaar lang dus.
Ze is met Fortissimo in contact gekomen door Schoolkorfbal, heeft in veel leeftijdsklassen mogen spelen, maar het hoogtepunt was toch wel haar tijd in Fortissimo 1.
Diverse namen rollen door de kamer als we het hebben over haar oud-teamgenoten; Jan en Corrie Kemp, George en Ria de Korte, Wim van Os.
Op de platte kar door IJsselstein, na promotie naar de 1e klasse, vergezeld door Fulco van Schaik, René Knijff, Evert Bakker, Ed en Mirjam van Moolenbroek, Marian van Veen en vele anderen.
Stuk voor stuk bekende namen van een bekende generatie, waarvan we een groot deel gelukkig nog regelmatig op ons sportpark mogen verwelkomen!

Het mooiste verhaal van de avond komt wel uit een ander kampioenschap.
Onder bezielende leiding van Frans Schalkwijk, moest Fortissimo 1 opdraven bij KAMEO 1. NOVA was toen nog bekend als KAMEO (zij zijn in 1990 gefuseerd met BIKO).
Het was de grote wedstrijd voor KAMEO 1, want “zij zouden wel even winnen” en daarmee het kampioenschap binnenhalen. Kosten noch moeite werden gespaard.
Op een vol sportpark, vol versiering en fanatiek publiek langs de lijn werd de wedstrijd gestart om uiteindelijk…… door Fortissimo 1 gewonnen te worden met 1 punt verschil.
Als gevolg werd Fortissimo 1 kampioen, in het hol van de leeuw!

Nog meer herinneringen kwamen boven, van de dropjes op de grond bij Elly Spliet (Mooij), spelen onder Sandor Kocsis, Ton Hosemans, André Arendse en Helmuth Klein
Grappige noot: onder Helmuth werd Kitty steevast ‘De Jonge Hinde’ genoemd.

Maar we kennen Kitty niet alleen van het spelen zelf. Kitty heeft ook buiten de lijnen onwijs veel commissies bemand.
20 jaar lang in de JAC, meewerken aan de Fortkrant, langs de lijn als trainer/coach vanaf haar 13e, taken in Technische Commissie, Trainersbegeleider, Aspirantendagen organiseren met Annemieke Verweij, trainingen geven op de basisscholen van IJsselstein. De betere vraag was: Wat heb je niet gedaan?
Nou, daar kwam ook een antwoord op.
Achter de bar, daar heeft ze nog nooit gestaan. Met een commissie-lijst als deze, zal niemand haar dat kwalijk nemen!
Leukste ervaring, als vrijwilliger?
Naast de Aspirantendagen in Merwestein, komt de viering van het 40-jarige jubileum op. Met de vereniging naar Efteling. Kitty begint direct te glimlachen op het moment dat ze erover begint.
Terwijl Guus begint te berekenen hoeveel dat wel niet gekost heeft (als penningmeester blijf je dat toch doen), gaat het gesprek door.

Wat krijg je er allemaal voor terug, om zo’n lange carrière te hebben binnen onze vereniging?
Een mooi lijstje wel;

• Vrijwilliger van het Jaar 2012/2013, van onze vereniging,
  • Vrijwilliger van het Jaar 2013, van Gemeente IJsselstein,
  • Als gezin de kroesbeker mogen ontvangen,
  • Als JAC de kroesbeker mogen ontvangen,
  • Ontzettend veel fijne herinneringen,
  • Veel mooie vriendschappen.

Het gezin 'van Houten' heeft op zichzelf al een indrukwekkend aantal jaren bij Fortissimo. Met Henk, Niels en Rody erbij opgeteld komen we op meer dan 150 jaren lidmaatschap uit!
Zelfs daar rolt nog een mooie herinnering uit.
Toen Niels Pupil van de Week was, speelde Kitty in het 1e. Samen met zijn moeder mocht hij dus het veld op komen! De foto daarvan is nog te bewonderen in de kantine.

Kitty, namens de vereniging wil ik je hartelijk bedanken voor jouw inzet over al die jaren.
Het doet ons goed om iemand in de vereniging te hebben die zich altijd beschikbaar stelt als er iemand nodig is, en die er dan ook volledig voor gaat.
We hopen jou (en natuurlijk de rest van je gezin) nog vaak op ons mooie sportpark te zien!!